شناسهٔ خبر: 45984500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام رایگان تست تشخیص سریع کرونا از ملوانان دیّری

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از انجام رایگان تست تشخیص سریع بیماری کووید 19 برای ملوانان این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، احمد آخوندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تقویت و افزایش بیماریابی کووید ۱۹ و در راستای مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا از تمامی ملوانانی در زمان سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین پس از بازگشت از این کشورها در محل اسکله بندر دیّر از آنها تست تشخیص سریع بیماری کووید 19 گرفته می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: ملوانانی که تست کرونا در زمان ورود و یا خروج از کشور مثبت باشد از تمامی اطرافیان آنها نمونه‌گیری و پس از آموزش‌های لازم به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و همچنین از خروج آنها از کشور ممانعت می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پایگاه بهداشتی مرز دریایی در این شهرستان گفت: با توجه به حجم تردد شناورها تجاری و سفاری در اسکله بندر دیر انتظار می‌رود ماهانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تست از خدمه این شناورها گرفته شود.

آخوندی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان، اقدامات همه‌جانبه‌ و مشارکت همگانی نیاز است تا این اپیدمی به طور کامل کنترل و ریشه‌کن شود.

وی تصریح کرد: شهروندانی که دارای علایم بیماری کووید ۱۹ هستند حتما به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و با انجام آزمایش از بیماری خود اطمینان یابند تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از اطرافیان در معرض تماس به صورت رایگان تست تشخیص سریع کرونا گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما