شناسهٔ خبر: 45983204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۲۰ هزار راس دام در ارومیه پلاک‌کوبی شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برای جلوگیری از قاچاق دام، ۳۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین در ارومیه، مرکز استان پلاک‌کوبی شد.

صاحب‌خبر -

رسول جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت، حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است، افزود:  اطلاعات دام‌های پلاک کوبی شده باید در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین دریافت سهمیه‌ اختصاصی نهاده‌های دامی را منوط به پلاک کوبی دام‌ها دانست و ادامه داد: ۳۸۳ تن جو و ۶۸۵ تن کنسانتره برای مصرف دامی در ماه اخیر توزیع شد.

وی با بیان اینکه جو تخصیصی برای ۱۲۷ هزار و ۵۹۷ راس دام سبک در اختیار یک هزار و ۵۹ دامدار قرار گرفت، گفت: کنسانتره نیز برای ۱۷ هزار و۱۴ راس دام سنگین در اختیار یک هزار و ۸۰۳ دامدار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که همین امر موجب شده، یکی از استان های درگیر با قاچاق به ویژه قاچاق احشام باشد.

سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله احشامی که قاچاقچیان قصد انتقال آنها به خارج از کشور را دارند، در آذربایجان غربی کشف می شود.

نظر شما