شناسهٔ خبر: 45976711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

حمایت رهبر انقلاب و مراجع تقلید مساله قره باغ را به خوبی روشن ساخت

تبریز-نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقیگفت: حمایت ها و بیانیه هایی که از سوی رهبر انقلاب، برخی مراجع تقلید و آیت الله اعرافی صادر شد، موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئله قره باغ را به خوبی روشن ساخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین  قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: از همان روزهای جنگ اول قره باغ جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیم این انقلاب پیام روشنی را در کنگره عظیم حج خطاب به مسلمانان فرمودند، در حوادث امروزی در جهان وقایع مهم و قابل توجهی وجود دارد.

وی افزود: ایشان گفتند یکی از این وقایع مهم جنگی است که در ناحیه قفقاز به وجود آمده است.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طی بیاناتی که در سال ۱۳۷۲ در جمع مردم تبریز داشتند فرمودند، دولت ارمنستان به مردم قره باغ ظلم می کند و ما این حرکات را که ارامنه با حمایت دولت انجام می دهند محکوم می نماییم.

وی گفت: البته ایشان فرمودند که این ظلم ها ارتباطی با ارامنه داخل ایران ندارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: پنج اصل در بیانات مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع امسال تداوم بیانات ایشان در مواضع گذشته بوده است.

وی افزود: ایشان در جلسه با کارگزاران حج، مواضع خود را تکرار فرمودند و از کشتار مسلمانان در قره باغ و کشمیر از مصادیق ظلم در حق مسلمانان یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بیان داشت: گفتمان ۱۷ ربیع عمری هم اندازه انقلاب اسلامی دارد و رهبر انقلاب ۳۰ سال است که این بیانات را داشته اند.

وی گفت: حمایت ها و بیانیه هایی که از سوی مقام معظم رهبری، برخی مراجع معظم تقلید و آیت الله اعرافی صادر شد، موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئله قره باغ را به خوبی روشن ساخت.

نظر شما