شناسهٔ خبر: 45974673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش «قره باغ 17 ربیع» به دنبال تبیین گفتمان برتر رهبر انقلاب بوده است

دبیر همایش بین المللی «قره باغ 17 ربیع» با اشاره به پیام ها و بیانیه های مختلف مراجع معظم تقلید درباره پاره تن اسلام بودن قره باغ گفت: گفتمان مقام معظم رهبری در این موضوع به عنوان گفتمان برتر مطرح و این همایش به دنبال تبیین این گفتمان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در حاشیه همایش بین المللی «قره باغ 17 ربیع» در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با بیان این که موضوع قره باغ، یکی از مهم ترین موضوعات دنیای اسلام است اظهار کرد: صدور بیانیه های مختلفی از سوی مراجع عظام تقلید مانند حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و همچنین برخی مراجع عظام نجف در کنار اظهارنظر علمای بزرگ در این موضوع نشان از اهمیت ویژه آن داشته و دارد.

وی افزود: البته در رأس همه این موارد، باید به گفتمان برتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که معظم له آن را در سالروز میلاد مسعود حضرت رسول الله (ص) و امام جعفر صادق (ع) یعنی در هفدهم ربیع الاول سال جاری مطرح فرمودند و این همایش بین المللی نیز به دنبال تبیین و پیگیری همین گفتمان است.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور در عین حال یادآور شد: همه این بیانیه ها و اظهارنظرها نشان می دهد قره باغ، پاره تن اسلام است و از این رو، وظیفه شرعی، قانونی، اخلاقی و انسانی هر فرد، دفاع و حمایت از مردم این منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در ادامه به پیام امروز آیت الله سبحانی به همایش بین المللی «قره باغ 17 ربیع» اشاره کرد و بیان داشت: معظم له در این پیام تصریح داشتند که سرزمین های اشغال شده در قره باغ به عنوان جزء لاینفکّ دنیای اسلام، باید به کشورهای اسلامی بازگردد.

وی سپس افزود: همه این نکات و تذکرها حکایت از آن دارد که ما امروز باید به دنبال مجد و عظمت دنیای اسلام باشیم و باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از هویت، کیان و عزت جهان اسلام بویژه در مناطقی که توسط قدرت های استکباری مورد خدشه قرار گرفته است به کار بگیریم.

دبیر همایش بین المللی «قره باغ 17 ربیع» همچنین گفت: جهان اسلام باید در مناسبات بین المللی با تمام قدرت خود ظاهر شود، از این رو بر همه مسلمانان فرض است که با هر توان و توشه در این مسیر و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام، قدمی بردارند و ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/78027

نظر شما