شناسهٔ خبر: 4597336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امیرپوردستان:

ایران کمک تسلیحاتی به یمن نکرده است

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی زمینی در مورد ادعای عربستان مبنی بر کمک نظامی ایران به یمن گفت: این ادعا موهن و بی اساس است. قطعا ایران کمک تسلیحاتی به یمن نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رسمی رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه ارتش حامی مظلومان است گفت: این جمله صحیح است اما به این معنی نیست که ما در مقدرات کشورهای دیگر دخالت کنیم عراق کشور دوست و همسایه است اگر درخواست کمک کند کمک مستشاری برای مقابله با تروریسم می کنیم اما هیچ وقت به کشوری تعدی نمی‌کنیم و همواره حاکمیت کشورها را محترم می‌شماریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عربستان ایران را متهم به کمک نظامی به یمن کرده است، گفت: این ادعای موهون و بی اساسی است و خود آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها که همواره منطقه را رصد می‌کنند مثبت هستند که از طرف ایران هیچ کمک نظامی به کشور یمن صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به حملات ناجوانمردان عربستان به مردم یمن افزود: امیدواریم مصوبه ای فراهم شود که طبق آن بتوانیم کمک درمانی و خدماتی را به مردم مظلوم یمن و کودکان بی دفاع برسانیم.

وی در مورد تحویل اس 300 به ایران و تهدید برای اسراییل گفت: دکترین جمهوری اسلامی دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است لذا ما اهل تجاوز و تعدی نیستیم اما قابلیت های خود را ارتقا می دهیم تا در برابر تهدیدات توانمندیهای لازم را داشته باشیم.

امیرپوردستان در مورد ادعای عربستان مبنی بر کمک نظامی ایران به یمن گفت: این ادعا موهن و بی اساس است. قطعا ایران کمک تسلیحاتی به یمن نکرده است. ایران همکاری مردم دوستانه به یمن می کند و هیچ دخالت نظامی از طریق کشتی ها و افسران ما انجام نمی شود.

وی گفت: ارتش عربستان به زودی شکست می خورد و عربستان اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما