شناسهٔ خبر: 45971192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

شاخص کل بورس ۳۹۰۰ واحد ریزش کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۹۴۴ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (دوشنبه 11 اسفند) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3644 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 181 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۹۴۴ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۲۸ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۲۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۷۴ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۳۶ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۸۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۵۷ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۲۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۳۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شستا، شپنا، وبملت، رمپنا به ترتیب با 1201، 760، 437، 310 و 310 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماع، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وبملت - بانك ملت، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شستا، خودرو، وغدیر، فارس، شپنا و پارسان با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فخوز، اپال و کاوه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۴  میلیارد ۱۹۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۴۳ هزار و ۸۴۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

 

یادآور می شود:روز گذشته (یکشنبه 10 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۶۰۱ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۰۸ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۴۳ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۲۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۲۸ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، عدد ۴۳۲ هزار و ۳۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۷۱ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۴۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۸۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۳۲ واحد کاهش به رقم ۸۶۷ هزار و ۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۸۱۴  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، کگل، فملی، کچاد و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، ونوین، های وب و سصوفی، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد مرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، ونوین، کپشیر، غپاک و دکیمی بود. همچنین نماد معاملاتی های شسپا(نفت سپاهان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شبریز، شستا، فایرا، شبندر، فخوز و تنوین قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۲  میلیارد و ۷  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۱۹ هزار و ۱۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۴  هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما