شناسهٔ خبر: 45967343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز مجلس به دولت برای هزینه تسهیلات خارجی در ساخت مترو

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به دولت اجازه دادند حداقل ۲ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی برای ساخت خطوط مترو هزینه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در بخش هزینه‌ای با بند (د) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

در بند (د) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه آمده است: دولت مجاز است در صورت تامین ۷.۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط و تعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند الف این تبصره را جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد.

در ادامه این بند آمده است: دولت موظف است با رعایت ماده ۵ قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب ۲۲ مردادماه ۱۳۸۵ نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند. به شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه نمایندگان با اصل تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه با ۱۷۷ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نظر شما