شناسهٔ خبر: 4596152 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری البرز:

کشف بیش از بیست و سه میلیون قلم داروی قاچاق، تقلبی و ترکیبی در کرج

خبرگزاری پانا:مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری البرز از کشف بیست و سه میلیون قلم داروی قاچاق، تقلبی و ترکیبی در کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارپانا، مسلم عادلی بااعلام این خبر؛اظهار داشت:تیم بازرسی مرکب از نمایندگان اماکن نیروی انتظامی؛بازرسی اصناف و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی البرز با نماینده دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز؛در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در صنوف، با انجام کارهای اطلاعاتی دو سوله کارگاهی را که به محل دپوی داروهای غیر مجاز تبدیل شده بود، شناسایی اقدام به توقیف و ضبط کالاهای غیر مجاز نمودند.
وی افزود:  با چندین هفته کار کارشناسی و اطلاعاتی و اطلاع موثق از وجود کارگاهی در منطقه پیشاهنگی کرج که اقدام به تهیه شربت تریاک تقلبی و سایر داروهای ترکیبی تقلبی با استفاده از داروهای قاچاق و تاریخ گذشته می نمود عاقبت در روز سه شنبه 26 فروردین راس ساعت 12 تیم بازرسی مرکب از نمایندگان اماکن نیروی انتظامی؛ بازرسی اصناف؛کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی البرز با نماینده دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز از محل بازدید و پس از بررسی داروها و اقلام موجود در دو سوله کارگاهی اقدام به توقیف و ضبط کالاهای غیر مجاز کردند.
عادلی گفت:این شرکت غیر مجاز با نام مشخص با ترکیب انواع داروهای تقلبی، قاچاق و تاریخ گذشته و عرضه آن در قالب معجون های مختلف یا داروهای ترک اعتیاد به خصوص "متادون" تقلبی با سلامتی و جان مردم به خاطر منافع و سودهای کلان باد آورده بازی می کرده است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری البرزبا بیان اینکه این داروها بالغ بر 23 میلیون قلم کالااست، تصریح کرد:این داروها عمدتا داروهای مربوط به زنان، کودکان و پوست و سایر داروهای ترکیبی تقلبی در موضوع رفع ریزش مو، ترک اعتیاد، تقویت قوای جنسی ، نیرو زا و .... بوده است.
وی افزود:حجم این داروها به اندازه ای بود که در سه کامیون ده تن بارگیری و تحویل کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برای تفکیک نهایی شد.

در پایان سعید شفیعیان جانشین و دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به کسانی که با قاچاق دارو با جان مردم بازی می کنند از مردم هوشیار استان خواست فقط داروهای مورد نیاز خود را با تجویزپزشک و از داروخانه های معتبر تهیه نمایند.

نظر شما