شناسهٔ خبر: 45949402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ریشه تمامی افتخارات کشور در تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: ریشه تمامی افتخارات کشور در تعلیم و تربیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز یکشنبه دهم اسفند در نشست گرامیداشت سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی  در سالن جلسات تدبیر اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: تفاوت بین انسان و سایر جانداران در قدرت تفکر و اندیشیدن است، ارزش و مقام انسانی بالاست بنابراین زمانی موفق هستیم که در افکار و اندیشه‌های همدیگر قرار بگیریم.

وی افزود: تعلیم و تربیت در کنار همدیگر معنا پیدا می‌کند و مکمل یکدیگر هستند و متولیان امر تعلیم و تربیت باید به دنبال ایجاد تعامل در این بین باشند، چراکه دیدگاه‌‌های تربیتی ما از آموزه‌های دینی سرچشمه می‌گیرند و پیامبران الهی نیز در مرحله اول رسالت خویش مربی بوده اند.

یزدان‌پناه با اشاره به طراحی این ایدئولوژی توسط شهیدان معزز باهنر و رجایی، ریشه تمامی افتخارات کشور را در تعلیم و تربیت دانست و گفت: ماحصل این دیدگاه تربیت افرادی همچون  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  از افتخارات جامعه تربیتی کشور است، امروز افرادی که برای امنیت تلاش می‌کنند نتیجه و بازخورد فعالیت متولیان امور تربیتی هستند.

وی با بیان اینکه پایه موفقیت افراد در جامعه تربیت افراد به سوی موفقیت نهفته است، افزود: امروز نباید با دیروز یکی باشد باید تفاوت را ایجاد کنیم، قدرت «نه» گفتن را تقویت کنیم که افراد بتوانند در جامعه بد و خوب را تعلیم دهیم.

در ادامه نشست سید مجتبی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیزطی سخنانی  ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی ،گفت: تربیت انسان بسیار مهم است مقوله امور پرورشی از بهترین ویژگی یک مربی است؛ تربیت بر آموزش و تعلیم مقدم است تا انسان در مجرای صحیح تربیت قرار نگیرد قطعا آموزش‌ها به تنهایی کارساز نخواهد بود.

وی افزود: بنیانگذار این روز شهیدان رجایی و باهنر هستند و خلقت انسان مبنای تربیتی دارد، لذا برای آموزش مربیان خوب باید تلاش کنیم و رسالت مربیان تربیت انسان‌های صالح است، این هفته فرصت مهمی برای مشخص شدن جایگاه تربیت است.

موسوی تصریح کرد: همگی باید در این راه باید به مربیان آموزشی کمک کنیم و اعتقاد داشته باشیم که سعادت جامعه در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد است تا کشور به توفیقات در تمام زمینه‌ها برسد ما برای تربیت نسلی متعهد باید تلاش کنیم.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان گفت: بازنگری در برنامه با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید صورت پذیرد ما نیازمند به تحول و بازاندیشی و کاربردهای ویژه تربیتی هستیم در این راستان مدرسه باید با تقویت اعتقادات ریشه‌ای دانش‌آموزان را به سمت پیدا کردن هویت‌ دینی سوق دهد.

موسوی اظهار داشت: بحث‌های زیادی وجود دارد تنها راه روشن آموزش و پرورش سند تحول بنیادی است، اگر به روز ورود نمی‌کردیم شاهد از دست دادن فرصت‌های تربیتی بودیم.

گفتنی است در ایبتدای این مراسم پیام ویدیویی آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت اسلامی منتشر گردید.

 

نظر شما