شناسهٔ خبر: 45935812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

کارگران لاستیک پارس تجمع کردند

صاحب‌خبر -

جمعی از کارگران لاستیک پارس در ساوه از تجمع اعتراضی چند روزه خود خبر دادند. این کارگران می‌گویند: بیش از پنج روز است که در اعتراض به مساله صندوق پس‌انداز، دست از کار کشیده و تجمع کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: طبق اساسنامه شرکت صندوقی شکل گرفته بود که هر ماه ۳درصد از حقوق کارگر کسر می‌شد و کارفرما نیز به همان مقدار به صندوق اضافه می‌کرد تا به اعضا وام دهد. با واگذاری شرکت به بخش خصوصی در سال ۹۷،  وام‌ها قطع شد ولی هر ماه باز از حقوق کارگران کم می‌شد تا اینکه به درخواست شورای کارگری مبنی بر تسویه صندوق، جواب واضح و شفافی داده نشد. ما به این نتیجه رسیدیم صندوقی که وام نمی‌دهد دیگر چرا باید هر ماه از ما پول کم کند لذا درخواست کردیم که صندوق را برچیده و با اعضا تسویه کنند که کارفرما این کار را به زمان اتمام کار و بازنشستگی عودت داد و در نهایت، بعد از اختلاف به وجود آمده می‌گوید من از وقتی که شرکت را تحویل گرفته‌‌ام، صندوق را تسویه می‌کنم و ماقبل از آن به من ارتباطی ندارد.

یک کارگر این مجتمع می‌گوید: در واگذاری شرکت همه چیز قید شده و کارفرما باید پاسخگو باشد. چطور سرمایه و سود شرکت را می‌خواهند ولی نسبت به بدهی و دیون شرکت مسئولیتی ندارند! حساب کنید از سال ۸۳ یا ۸۵ از ما پول کسر می‌شده و به صندوق ریخته شده و با در نظر گرفتن تورم این سال‌ها، اگر این پول  را در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کردیم، امروز چقدر سرمایه داشتیم ولی حالا حاضر نیستند حتی پول خودمان را پس بدهند.

    

 

نظر شما