شناسهٔ خبر: 45920532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حقوق بگیران کمتر از ۴ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شدند

نمایندگان مجلس نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات) همچنین اعضای هیئت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را مشخص کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -شنبه ۹ اسفندماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۴ بند (الف) تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ردیف ۴ این بند آمده است؛ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثنا قضات و مشمولین تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۸۷) قانون مالیات‌های مستقیم و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۳۶۸.۱۲.۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه به شرح زیر می‌باشد:

۴-۱ نسبت به مازاد ۴۸۰ میلیون ریال تا ۹۶۰ میلیون ریال ۱۰ درصد

۴-۲ نسبت به مازاد ۹۶۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال: ۱۵ درصد

۴-۳ نسبت به مازاد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تا دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال: ۲۰ درصد

۴-۴ نسبت به مازاد دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تا دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال: ۲۵ درصد

۴-۵ نسبت به مازاد دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تا سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال: ۳۰ درصد

۴-۶- نسبت به مازاد سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال: ۳۵ درصد

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه به مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

نظر شما