شناسهٔ خبر: 45914501 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسن "استرازنکا" به کشور وارد می شود

وزیر بهداشت با تاکید بر جلوگیری از ورود واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی از واردات واکسن "استرازنکا"به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
گروه قم قم
تاریخ انتشار ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۲۵
کد خبر ۷۶۷۸۷۸۲
دانلود PDF

وزیر بهداشت با تاکید بر جلوگیری از ورود واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی از واردات واکسن "استرازنکا"به کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سعید نمکی،وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی عصر امروز با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعضای این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو  کرد.

رئیس جامعه مدرسین  در این دیدار شیوه عمل رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پشتیبانی از تصمیمات متخصصان حوزه بهداشت و درمان  یک الگو دانست و گفت: مراجع، علما و روحانیت هم همدلانه در راه مبارزه با ویروس کرونا در کنار کادر درمان هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که به دست آمدن توفیقات و دستاورد‌ها در مدیریت این ویروس ،نتیجه همدلی مردم است، افزود: اگر در راه مبارزه با کرونا همدلی و همکاری همگانی نبود این دستاورد‌ها و توفیقات در کنترل و مدیریت کرونا را نداشتیم.

در ادامه اعضای جامعه مدرسین نگرانی و دغدغه‌های خود را در زمینه بیماری کرونا و حوزه سلامت جامعه مطرح کردند و از مسئولان وزارت بهداشت خواستند که در خصوص شبهات و نگرانی‌های مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار با قدردانی از کمک مراجع و علما و جامعه روحانیت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، به وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور پرداخت و گفت: در مورد این ویروس، انگلیسی‌ها متاسفانه واقعیت‌ها را نگفته اند و بر اساس تجربیات ما این ویروس که بیشتر جوان تر‌ها را درگیر می‌کند، ۱۰ تا ۱۲ برابر قدرت سرایت بیشتری دارد و در مدت ۲ روز با شدت درگیری بالای ریه‌ها باعث مرگ می‌شود.

 نمکی شهر‌های استان خوزستان، آذربایجان، فارس، اصفهان، مرکزی، البرز، قزوین، کرمان و قم را درگیر با این ویروس اعلام کرد.

او با تاکید بر جلوگیری از ورود واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی به کشورمان گفت:واکسن استرازنکا که بر اساس تحقیقات مشترک به نتیجه رسیده در ۱۲ نقطه جهان به تولید می‌رسد و قرار است این واکسن که در کره جنوبی ساخته می‌شود را وارد کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و سالمندان افزود: این واکسن به سالمندان کهریزک تزریق شد که در هیچ موردی عارضه‌ای پیش نیامده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما