فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) این قرارگاه را با دارا بودن تجهیزات پیشرفته حفاری، یک دستگاه اجرایی قوی در حوزه حفاری تونل دانست.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ضمن اعلام آغاز عملیات حفاری بخش میانی خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: این مجموعه با در اختیار داشتن بیشترین دستگاه حفار مکانیزه (TBM) در کشور، از قابلیت منحصر به فردی در حفاری مکانیزه تونل در منطقه برخوردار است.
وی افزود: خط ۲ قطار شهری اصفهان به طول حدود ۲۵ کیلومتر از ایستگاه شهدای خمینیشهر تا دارک امتداد مییابد که یک مسیر غربی - شرقی محسوب میشود و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه میگذرد.
سردار محمد گفت: به منظور تسریع در بهرهبرداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم شده که حفاری تونل بخش میانی آن حدفاصل ایستگاههای کهندژ تا امام علی (ع) به طول حدود ۶ کیلومتر به موسسه حرای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) واگذار شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) ضمن تشکر از همکاری مسئولان شهری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات حفاری این بخش از پروژه با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه و از ایستگاه کهندژ آغاز میشود و شامل پنج شفت تهویه بین ایستگاهی، دو شفت تهویه و خروج اضطراری و یک دستگاه تونل ۴۵۰ متری اتصال خط ۱ به ۲ است.
سردار محمد گفت: اجرای ۳۲۴ کیلومتر مترو در شهرهای مختلف با ۲۱۰ ایستگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) نشان از توانمندی متخصصان داخلی در این حوزه است که وابستگی کشور به خارج را قطع کرده و ما را در این صنعت به خودکفایی رسانده است.
انتهای پیام/
نظر شما