شناسهٔ خبر: 45910839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی ملت یمن را می‌کشد

هزاران نفر در شهرهای مختلف یمن باری دیگر در تظاهراتی علیه تجاوز و محاصره ائتلاف آمریکایی _ سعودی اعلام کردند: محاصره ائتلاف متجاوز سعودی با تصمیم آمریکایی ها ملت یمن را می‌کشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  تظاهرکنندگان یمنی امروز(جمعه) با سردادنِ "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" اعلام کردند در مقابل خواسته های نامشروع متجاوزان ایستاده اند و تسلیم نمی شوند.

شهروندان یمنی برای شرکت در تظاهراتی گسترده تحت عنوان "محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی ملت یمن را می‌کشد" در میدان باب الیمن در صنعا پایتخت این کشور حضور پیدا کردند. این تظاهرات علاوه بر صنعا در استان‌های دیگر یمن از جمله الحدیده، حجه نیز در حال برگزاری است. شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن سردادن شعار‌هایی علیه متجاوزان و جنایات آن‌ها علیه یمن، پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعار‌های الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، اسلام پیروز است نوشته شده بود.
شرکت کنندگان در تظاهرات در شعار‌های خود به محاصره همه جانبه یمن از زمین، هوا و دریا اشاره کردند و افزودند محاصره دریایی و دزدی دریایی در آب‌های یمن با حمایت سازمان ملل انجام می‌شود. تظاهرکنندگان تاکید کردند اقداماتی که علیه یمن انجام می‌شود با تصمیم آمریکاست.

  عضو شورای عالی سیاسی یمن در این تظاهرات گفت: صلح حقیقی جنگ با متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعود _ آمریکایی است. کسانیکه مردم یمن را به خاک و خون کشیده اند.

محمد علی الحوثی خطاب به رژیم سعودی و آمریکایی گفت: در این چند سال (7 سال) جنگ، مردم مقاوم یمن را می کشید و اکنون که توان و ایتادگی مردم یمن را می بینید دم از صلح می زنید.. مردم یمن همچنان درمقابل تجاوز شما و مزدورانتان ایستاده است.

او گفت: بهتر است هرچه سریعتر از یمن خارج شوید ملت یمن تسلیم ناپذیر است.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در تظاهرات بزرگ مردم این کشور در صنعا گفت: جنایت‌های دشمن صهیونیستی در فلسطین را محکوم می‌کنیم. کشور‌های متجاوز را مسئول کشتار‌ها و قحطی می‌دانیم که ملت یمن از آن رنج می‌برد.
نماینده ویژه آمریکا تاکنون طرحی برای صلح در یمن ارائه نکرده است. یا صلح واقعی در یمن برقرار خواهد شد یا اینکه جنگ تا پیروزی ادامه خواهد داشت.
<div id="video-display-embed-code_360373" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811460/360373?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما