شناسهٔ خبر: 45897513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون آزادراه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

70 درصد اعتبارات ساخت آزاد غدیر توسط قرارگاه خاتم تامین شده است

معاون آزاد راه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: 70 درصد اعتبارات 3400 میلیارد تومانی ساخت آزاد راه غدیر توسط قرارگاه خاتم تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بابک لارتی معاون آزادراههای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر اظهار کرد: در روزی مبارک این طرح عظیم در میانه جنگی‌تمام عیار اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن افتتاح شد که توان مهندسی کشور را نشان می دهد.

وی افزود: طراحی و ساخت کامل این پروژه ملی و نیز تامین70 درصد هزینه را قرارگاه سازندگی خاتم انجام داده و با کمک بخش خصوصی آن را اجرا کرده است.

لارتی تصریح کرد: کاهش ترافیک استانهای تهران و البرز و تکمیل کریدور شمال و غرب و ارتقای جایگاه کشور در شبکه ارتباطی منطقه، ایحاد مسیری ایمن برای فعالیت های اقتصادی استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان از دیگر مزیت های این پروژه مهم است.

لارتی یادآور شد: قرارگاه در این طرح 4 موسسه و شرکت و 30 پیمانکار را بکار گرفت و آن را در مدت 4 سال افتتاح کرد.

Screenshot 2021-02-25 112140

وی بیان کرد: در اجرای این طرح 2 هزار نفر تلاش کردند و بیش از یک هزار دستگاه تجهیزات راهسازی به کار گرفته شد.

لارتی گفت: یکپارجه سازی پروژه و کارهای نرم افزاری از کارهای انجام شده در پروژه است و با افتتاح آن که در مسیر جاده ابریشم قرار داد می توان امیدوار بود که شاخص ترانزیت کشور در منطقه ارتقا پیدا کند.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح ملی بیش از 41 میلیون مترمکعب خاک برداری و خاک ریزی، حدود 704 هزار متر مکعب بتن ریزی، دو میلیون و 700 هزار تن آسفالت ریزی و 280 کیلومتر حفاظ بتنی اجرا و نصب شده است. 

معاون آزاد راه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: این آزاد راه دارای دو باند 6 خطه با عرض 37 متر است و در آن 23 دستگاه پل اصلی، 675 دستگاه آبرو و زیرگذر و دو تونل به طول 435 متر در زیر آزاد راه کرج - قزوین احداث شده است.

جاده 3

وی افزود: ساخت این آزاد راه 3400 میلیارد تومان هزینه داشته که70 درصد آن را قرارگاه و 30 درصد را دولت تامین کرده است.

لارتی تصریح کرد: ارزش امروز آزاد راه غدیر بالغ بر 7هزار میلیارد تومان است و با افتتاح آن زمینه جابجایی 30  میلیون مسافر و 32 میلیون تن بار مهیا شده و در سالهای ابتدایی 25 هزار میلیارد تومان سود آوری خواهیم داشت.

.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما