شناسهٔ خبر: 45875813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

مفرد: آغاز ثبت‌نام گروه‌های جهادی برای حضور در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت / بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی باید بازسازی شود

معاون سازندگی بسیج دانشجویی گفت: گروه‌های جهادی که می‌خواهند برای بازسازی به منطقه سی‌سخت اعزام شوند، ثبت‌نام از متقاضیان را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

مفرد: آغاز ثبت نام گروه‌های جهادی برای حضور در منطقه زلزله زده سی سخت / بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی باید بازسازی شوند

صادق مفرد، معاون جهادی بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت و امداد رسانی به مردم گفت: خوشبختانه منطقه شرایطی آرام داشته و بحرانی نیست؛ اما طبق روال همیشه در این چنین حوادثی توزیع چادر‌ها به گونه‌ای است که عده‌ای هنوز نتوانستند چادر و پتو و وسایل گرمایشی بگیرند. گروه‌های جهادی برای امداد رسانی در منطقه حضور دارند و نیازی به حضور گروه‌های دیگر نیست.

وی افزود: فعالیت اصلی تیم‌های مستقر، کمک به آوار برداری و امدادرسانی اولیه است. همچنین تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در منطقه مستقر شده و موکبی در ورودی شهر برای کمک به مردم نیز راه اندازی شده است.

مفرد ادامه داد: زلزله سی سخت خیلی به روستا‌ها آسیب نزده و بیشتر آسیب مربوط به بخش شهری سی سخت است که حدود ۲ هزار واحد مسکونی آسیب جدی دیده که از میان آن‌ها ۱۲۰۰ واحد باید بازسازی صد درصد شود و سایر واحد‌ها به مرمت نیاز دارد.

وی با اشاره به سرمای هوا و امکان بارندگی در روز‌های پیش رو گفت: اولین نگرانی این است که در این یک ماه باقی مانده از سال دمای هوا کاهش پیدا کند و این باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌هایی است که در چادر اسکان داده شدند.

معاون جهادی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم گروه‌های جهادی که می‌خواهند در بازسازی منطقه کمک کنند، شروع به جمع آوری کمک‌های مردمی و ثبت نام متقاضیان حضور در منطقه را آغاز کنند.

نظر شما