شناسهٔ خبر: 45875702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق/ تایید صلاحیت نماینده پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل توسط سنا/ تایید آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق، تایید صلاحیت نماینده پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل توسط سنا و تایید آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت که تفاهم به دست آمده درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌ هسته‌ای ایران، به یک بازه زمانی و مکانی محدود است.

- ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد سوریه کرد.

- تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران، از این تصمیم ابراز تأسف کرده و خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران را تأیید کرد.

- سنای آمریکا صلاحیت گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای سمت نماینده ایالات متحده در سازمان ملل را تأیید کرد.

- نخست‌وزیر عراق از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

- نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که مسکو امیدوار است که تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران مدت زیادی طول نکشد و استفاده موقت از این ابزار، منجر به بازگشت طرفین به برجام شود.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش درباره تحویل اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نظری ندارد.

- سناتور دموکرات ایالت ماساچوست به همراه ۱۰ سناتور دیگر، با ارائه طرحی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند مسیر دیپلماسی را در قبال ایران در پیش گرفته و ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین دیدار دوجانبه با یک رهبر خارجی با نخست‌وزیر کانادا صحبت کرده است.

- شرکت توئیتر طی بیانیه از حذف ۳۷۳ حساب کاربری مرتبط با روسیه، ایران و ارمنستان خبر داده و مدعی شده است که این حساب‌ها اقدام به نقض مقررات مربوط به نشر اطلاعات غلط یا دستکاری در اطلاعات کرده‌اند.

 

نظر شما