شناسهٔ خبر: 45865137 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

گسترش نیوز از افتتاحیه تلکام ۹۹ گزارش می‌دهد:

خط و نشان جهرمی برای شرکت مخابرات ایران

صاحب‌خبر -

جهرمی گفت: به زودی انحصار شرکت مخابرات ایران شکسته خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح بیست و یکمین دوره نمایشگاه تلکام ضمن تبریک روز مهندس، گفت: یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه در پایان سال بار سنگینی از مسئولیت های آثار کرونا از دوش فعالان عرصه فناوری اطلاعات برداشته شد.

وی افزود: در این سال سخت خوشبختانه اتفاقات مهمی را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دادیم. در این دوره ۱۴ میلیون دانش آموز، بیش از ۱ میلیون معلم، بالغ بر ۱۴۰ هزار استاد و افزون بر ۴ میلیون دانشجو و طلبه آموزش های خود را در فضای وب انجام داده اند. این اتفاق بزرگی بود که در شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شد. گفتنی است فردا اولین مرکز تجزیه هوشمند مبادلات پستی نیز در تهران افتتاح خواهد شد. این اتفاقات مبارک تاثیرات مثبتی است که شیوع ویروس کرونا برای ما به ارمغان داشته است.

جهرمی همچین گفت: تولیدکنندگان ما در شرایط سخت کرونایی ۳ شیفت کار می کردند.مدیریت این وضعیت امری به شدت سخت بود ولی با تلاش مهندسان و تولیدکنندگان عزیز به ثمر نشست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری رویداد تلکام اشاره کرد و گفت: امروز تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات گرد یکدیگر جمع شده اند تا توانمندی خود را به رخ بکشند. البته لازم به ذکر است که تحریم ها نیز سختی ها و چالش های فراوانی را پیش پای فعالان این حوزه گذاشت اما به لطف خدا این تهدیدات به فرصت تبدیل شد.

آذرمی جهرمی در ادامه با بیان اینکه به زودی با مردم در خصوص فعالیت مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران صحبت خواهم کرد، گفت: این شرکت باید وضعیت مالی خود را به صورت شفاف منتشر کند. ما همه میدانیم که تمام تصمیمات در این شرکت توسط یک نفر اخذ می شود. این شخص گمان می کند که با شرکت نکردن در نمایشگاه تلکام کار شاخص و بزرگی انجام داده است و این در صورتی است که در حقیقت اینگونه نیست. شرکت مخابرات خواهان تعرفه بالایی برای حضور در این رویداد است. حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه یک شرکت در عرض ۳ ماه از ۲۸۰ میلیارد تومن سود به ضرر -۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است؟

وی در پایان تاکید کرد : باید مرجع قانونی به این موضوع ورود کند و مشخص کند که این میزان پول به کجا رفته است؟ دیدگاه ما در قبال شرکت مخابرات ایران روشن است. بدهی این شرکت به پرسنلش از جیب مردم پرداخت نخواهد شد. این حرف آخر ما است. شرکت مخابرات نه تنها وظایف خود در برخی از طرح های توسعه ای را انجام نداده است بلکه در برخی مواقع نیز در مقابل توسعه بخش خصوصی قرار گرفته است. این شرکت مطمئن باشد که انحصار درون این شرکت به زودی شکسته خواهد شد.

منبع: گسترش نیوز

نظر شما