شناسهٔ خبر: 45863977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلودگی عامل تلف‌شدن ماهیان ساحل "عسلویه" نیست

گروه استان‌ها ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه گفت: احتمال تلف شدن این ماهیان دلیلی به غیر از آلودگی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  عسلویه، فرهاد قلی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلف شدن برخی آبزیان در ساحل خلیج‌فارس عسلویه اظهار داشت: ماهیان تلف شده از یک گونه خاص و در یک سایز مشخص بوده‌اند که نشان می‌دهد از یک گله ماهیان مهاجر سطح‌زی بوده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: معمولا در آلودگی منتشر شده از صنایع مستقر در منطقه عسلویه، تمام گونه‌های آبزیان و منطقه ساحلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد که در چند روز اخیر از صنایع مستقر در منطقه عسلویه هیچ‌گونه فعالیت غیر عادی گزارش نشده است.

وی، بیان کرد: تلفات ماهیان در ساحل عسلویه و تردیدهای ایجاد شده در افکار عمومی درباره احتمال علت مرگ و میر سبب پیگیری کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه شد و اقدام به نمونه‌برداری برای مشخص شدن علت دقیق مرگ و میر انجام گرفت.

وی افزود: احتمال دور ریز صیادی به سبب محل زیست و مهاجرت این گونه به‌صورت خواسته و یا ناخواسته در سواحل وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر احتمال تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه را دلیلی به غیر از آلودگی دانست و تصریح کرد: با توجه به فاسد شدن ماهیان به ساحل نشسته، برای ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه برای اعلام علت تلفات ماهیان اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما