شناسهٔ خبر: 45856384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی صنعت برق:

تداوم هوای سرد در كشور/ كاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق را جدی بگيريم

رجبی مشهدی از همه افراد خواست به منظور كمک به تامين انرژی مورد نياز همه بخش‌ها، از مصارف بی‌رويه پرهيز كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بر اساس پيش‌بينی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی كشور، سرمای هوا همچنان در يك هفته آينده تداوم خواهد داشت كه اين موضوع باعث افزايش مصرف گاز و برق در كشور می‌شود.

او ضمن درخواست از مشترکان در بخش‌های مختلف از جمله ادارات، خانگی و تجاری برای كاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی اظهار كرد: اين ميزان صرفه‌جويی، امكان تامين برق پايدار و مطمئن را برای همه افراد فراهم خواهد ساخت.

سخنگوی صنعت برق افزود: سردی هوا موجب افزايش مصرف گاز در كشور می‌شود كه همين موضوع، تامين سوخت نيروگاه‌ها را تحت تاثير قرار می‌دهد.

رجبی مشهدی با اشاره به همكاری صنعت برق و گاز براي تامين سوخت نيروگاه‌ها و جلوگيری از اختلال در تامين برق كشور، اظهار كرد: با اين حال كاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز می‌تواند، پايداری شبكه برق را افزايش و تامين برق و گاز ساير افراد را تسهيل كند.

او در خصوص راهكارهای كاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز نيز گفت: برای اين كار راه‌های ساده‌ای وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به خاموش كردن وسايل گرمايشی و روشنايی پس از اتمام كار ادارات و سازمان‌ها و بخش تجاری به‌خصوص در دو روز تعطيل آخر هفته و در بخش خانگی خاموش كردن حداقل يك لامپ روشنايی و استفاده از نور طبيعی روز، عدم باز نگه داشتن مستمر پنجره‌ها به صورت مداوم برای كاهش احتمال ابتلا به كرونا و كاهش سطح شعله بخاريی‌ها و تنظيم دمای وسايل گرمايشی و پوشيدن لباس گرم در منزل از مهم‌ترين و ساده‌ترين كارهایی است كه می‌تواند مصرف برق و گاز را تا ۱۰ درصد كاهش دهد.

پایان پیام/50

نظر شما