شناسهٔ خبر: 45856184 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در یک رویداد؛

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گیاهان دارویی راه و رسم صادرات را می‌آموزند

رویدادی آموزشی با محوریت آشنا ساختن شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، رویداد آموزشی «باید‌ها و نباید‌های صادرات در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی» یکی از دوره‌های آموزشی است که به میزبانی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر تعامل میان صاحبان دانش و تجربه و علاقمندان ورود به بازار‌های صادارتی را فراهم کرده است.
 
در این دوره آموزشی ۴ ساعته که دوشنبه ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، فعالان کسب و کار‌های دانش‌بنیان و خلاق با موانع موجود در صادرات کشور، بانک‌های اطلاعاتی در حوزه تجارت خارحی، مزایای صادرات و اسناد لازم در امر تجارت خارجی آشنا می‌شوند.

ارائه جزئیات دقیق باید‌ها و نباید‌های صادراتی در ایران، چگونگی حل معضلات حادث شده در صادرات و آشنایی با سازمان‌های ذی‌نفع در امر تجارت خارجی و نحوه کار آن‌ها از دیگر محور‌های این دوره آموزشی است که توسط مظفر ناصری رییس گروه تنظیم مقررات صادارت و واردات سازمان توسعه تجارت به مخاطبان ارائه می‌شود.

شرکت کنندگان در دوره آموزشی، باید‌ها و نباید‌های صادرات در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی همچنین ضمن تسلط کامل به فرآیند صادرات، قوانین و مقررات در حوزه جایگزین‌های این حوزه را می‌آموزند و با سازوکار‌های تجاری آشنا می‌شوند.

این دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق لینک دوره، ضمن کسب اطلاعات بیش‌تر در این رویداد ثبت نام کنند.

ایجاد زمینه ورود فعالان فناور گیاهان دارویی به حوزه صادرات
یکی از ضرورت‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش و اثربخشی شرکت دانش‌بنیان یا خلاق، ایجاد زمینه‌ای برای ورود به بازار‌هایی فراتر از کشور مبدأ و توانمندی در رقابت با سایر محصولات در اندازه‌های بین‌اللمللی و جهانی است.

حضور یک کسب و کار در بازار بین‌المللی، ضرورت‌ها و الزام‌هایی را طب می‌کند که ممکن است تمامی فعالان این حوزه، به ویژه فعالان جوان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها با این باید‌ها و نباید‌ها کم‌تر آگاهی داشته باشند. موضوعی که می‌تواند در مسیر ارزش آفرینی یک کسب و کار، چالش‌های جدی ایجاد و حضور در بازار‌های خارجی را مشکللاتی مواحه کند که در مواقعی به شکست منجر شود.

بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از توسعه صادرات محصولات کسب و کار‌های دانش‌بنیان و خلاق در این حوزه، از برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای آگاهی و توانمندسازی فعالان فناور و نوآور این حوزه حمایت کرده است.

در این رویداد‌ها که به صورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شود، صاحبان ایده، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، با راه و رسم تجاری‌سازی ایده‌ها، حضور در بازار‌های رقابتی داخلی، ورود به عرصه صادرات و دیگر ضرورت‌های این حوزه آشنا و برای حضور در عرص رقابتی آماده می‌شوند.

رویداد‌های مرتبط با فعالان فناور حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نیز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به طور مستمر، زمینه را برای ورود فعالان این حوزه به عرصه کسب و کار‌های دانش‌بنیان و خلاق فراهم می‌کند.

نظر شما