شناسهٔ خبر: 45855450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۳۲۵۲ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۳۲۵۲ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (سه شنبه 5 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3252 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 211 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1156، شستا با 824، شبندر با 353، وپارس با 235، کگل با 205 و شپدیس با 116 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان، اميد - تامين سرمايه اميد، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابر این گزارش امروز (سه شنبه 5 اسفند) شاخص کل فرابورس با 16 واحد افت به ارتفاع 17 هزار و 237 واحد رسید. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، رافزا - رايان هم افزا، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، آريا - پليمر آريا ساسول، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس و دي - بانك دي در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 4 اسفند) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات سومین روز کاری خود در بورس با ریزش 3615 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 218 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۱۱۳ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی روز گذشته شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۷۵  واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۰۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۹۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۶۴۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۱۷ واحد کاهش به رقم ۸۹۰ هزار و ۱۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۸۲۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد، شستا، تاپیکو، ومعادن، فملی، شبندر، تاصیکو به ترتیب با 1206، 843، 265، 151، 150، 144 و 101 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، پارسيان - بيمه پارسيان و وصنعت - سرمايه گذاري توسعه صنعت وتجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، کگل، تاپیکو، شبندر و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، امید، پارسیان و شگل، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شگل (گلتاش‌) با ۵.۶۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غشاذر، سشمال، امید، شلعاب و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی ثفارس(عمران‌وتوسعه‌فارس) با ۱۴.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسکاب، شپدیس، برکت، شبندر، واعتبار و شستا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما