شناسهٔ خبر: 4585240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امير پوردستان: نيروهاي مسلح ايران هيچ گاه غافلگير نخواهند شد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/28
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان بدانند که نیروهای مسلح ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد و اگر روزی دشمن بخواهد خیال خود را عملی کند، تهدیدکننده را از عمل خود پشیمان خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: ما امروز با چهره تازه ای از تهدیدات به نام جنگ های مشارکتی و نیابتی روبرو هستیم و باید در این شرایط ظرفیت های دفاعی لازمی را در خود ایجاد کنیم.
وی در ادامه به وضعیت جهان پس از فروپاشی شوروی اشاره کرد و گفت: آمریکا آنقدر در این دوره قدرت نمایی کرد که هالیوود به گونه ای طرح مبهم جنگ ستارگان را فیلم سازی کرد و دنیا به این باور رسید که آمریکا قابلیت های آنچنانی دارد.
امیرپوردستان در ادامه هدف آمریکا از تهاجم به غرب آسیا، افغانستان و عراق را تهاجم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: وقتی آن ها از مقابله با ایران ناکام ماندند به راهبرد جدیدی روی آوردند و مذهب علیه مذهب را به راه انداختند و گروهک های تروریستی داعش، النصره و بوکوحرام در ادامه راهبردهای آمریکایی - صهیونیستی برای تخریب چهره اسلام است.
وی گفت: آن ها می خواهند از اسلام چهره ای خشن نشان دهند تا از این طریق بتوانند امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در چنین شرایطی که با تهدیداتی اینچنینی روبرو هستیم همدلی و همزبانی دولت و ملت راهگشاست و سخنان نوروزی مقام معظم رهبری نقش راهبردی دارد و شعار نیست بلکه نقشه راه نظام است.
امیرپوردستان در ادامه به وظایف نیروی زمینی ارتش در حراست از مرزها اشاره کرد و گفت: پاکسازی میدان های مین و زمین های آلوده از دیگر اقدامات نیروی زمینی است.
وی به موفقیت های قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء (ص) نیز اشاره کرد و افزود: اگر پرنده ای بخواهد در آسمان ایران اسلامی پرواز کند جنگنده های پدافند خاتم الانبیاء (ص) با سامانه های پیچیده اش آماده است.
امیرپوردستان گفت: نیروی دریایی ارتش هم در مقابله با تروریسم دریایی و افزایش امنیت کشتیرانی تلاش های زیادی می کند و پرچم جمهوری اسلامی را در آب های بین المللی به اهتزاز درآورده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: عزت و اقتدار ارتش نتیجه تصمیم تاریخی حضرت امام (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری است.
صدا و تصویر دارد.

نظر شما