به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هماندیشی اعضای شورا با حناچی، اظهار داشت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز جلسه هماندیشی شورای شهریها با شهردار پایتخت و معاون حمل و نقل و ترافیک برگزار شد که موضوع حمل و نقل عمومی و مشکلات در این زمینه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
وی افزود: مسافران اتوبوسها در پایتخت به یک سوم قبل از کرونا رسیده و درآمد رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی به شدت کاهش یافته است و این در حالی است که هیچ اقدامی از سوی دولت برای حمایت از حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران در جلسه هماندیشی مسأله اصلاح بودجه را برای پرداختهایی به بخش خصوصی در نظر گرفت و مورد بحث قرار گرفت، ولی باید توجه داشت که دولت علیرغم اینکه مصوبات زیادی در این زمینه دارد عملیاتی نشده و به نوعی مصوبات فقط کاغذی است.
هاشمی با اشاره به اینکه نصف اتوبوسهای تهران مربوط به بخش خصوصی است گفت:زمانی که درآمد رانندگان کاهش یابد این افراد به صرفشان نیست که فعالیت کنند و به خطوط آیند لذا آمار اتوبوسها کاهش یافته و این مسأله تراکم مسافران و آسیب به سلامت آنها را به همراه خواهد داشت.
وی درباره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در حوزه درآمدی گفت: این موضوع امروز مفصل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بودجه پیشبینی شده بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان بود که با رأی اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
رئیس شورای شهر تهران درباره سرانجام ادغام دو معاونت برنامهریزی و نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: اصلاح ساختار از ابتدای شورای پنجم مطرح بود و برخی از اعضاء نگاههای ویژهای به این قضیه داشتند، ولی سرانجام تصویب نشد و برخی معتقدند که اکنون نمیشود دوباره آن را مطرح کرد و باید حداقل ۶ ماه زمان بگذرد.
وی افزود: مسافران اتوبوسها در پایتخت به یک سوم قبل از کرونا رسیده و درآمد رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی به شدت کاهش یافته است و این در حالی است که هیچ اقدامی از سوی دولت برای حمایت از حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران در جلسه هماندیشی مسأله اصلاح بودجه را برای پرداختهایی به بخش خصوصی در نظر گرفت و مورد بحث قرار گرفت، ولی باید توجه داشت که دولت علیرغم اینکه مصوبات زیادی در این زمینه دارد عملیاتی نشده و به نوعی مصوبات فقط کاغذی است.
هاشمی با اشاره به اینکه نصف اتوبوسهای تهران مربوط به بخش خصوصی است گفت:زمانی که درآمد رانندگان کاهش یابد این افراد به صرفشان نیست که فعالیت کنند و به خطوط آیند لذا آمار اتوبوسها کاهش یافته و این مسأله تراکم مسافران و آسیب به سلامت آنها را به همراه خواهد داشت.
وی درباره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در حوزه درآمدی گفت: این موضوع امروز مفصل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بودجه پیشبینی شده بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان بود که با رأی اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
رئیس شورای شهر تهران درباره سرانجام ادغام دو معاونت برنامهریزی و نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: اصلاح ساختار از ابتدای شورای پنجم مطرح بود و برخی از اعضاء نگاههای ویژهای به این قضیه داشتند، ولی سرانجام تصویب نشد و برخی معتقدند که اکنون نمیشود دوباره آن را مطرح کرد و باید حداقل ۶ ماه زمان بگذرد.
نظر شما