شناسهٔ خبر: 45813090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر خارجه اعلام کرد:

بررسی پیشنهاد جلسه غیر رسمی گروه ۱+۴ با حضور آمریکا

معاون سیاسی وزیر خارجه از بررسی پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر برگزاری جلسه غیر رسمی گروه ۱+۴ با حضور آمریکا خبر داد و گفت: لغو تحریم ها تنها راه حل احیای برجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی در برنامه "نگاه یک" شبکه اول سیما درباره آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی و برجام گفت: طی روزهای گذشته در ادبیات آمریکایی‌ها بعضا به ۱+۵ اشاره شد اما اکنون چیزی به نام ۱+۵ وجد ندارد و از می ۲۰۱۸ با خروج آمریکا از برجام به ۱+۴ بدل شده است. لذا تنها با لغو تحریم ها می‌توانند به این قالب برگردند.

وی افزود: جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده ،آمادگی دارد از اعضای کنونی برجام یعنی ۱+۴ و ایران برای جلسه غیررسمی و از آمریکا به عنوان مهمان برای تدوین نقشه راه آینده دعوت کند. چون با موضع ایران کاملا آشنا است. در حال بررسی این پیشنهاد و مشاوره با شرکای چینی و روسی هستیم اما تصور می‌کنیم بازگشت آمریکا به برجام، اجرای تعهدات و لغو تحریم‌ها به مذاکره‌ای نیاز ندارد.

این معاون ادامه داد: اروپایی‌ها مدعی بودند تحریم‌های اتحادیه اروپا را لغو کرده اند ولی ایران نمی‌توانست به علت غلبه تحریم های آمریکا از امتیازات آن استفاده کند. شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های اروپا مواجه نبودند اما از جریمه آمریکاهراس داشتند.

عراقچی گفت: نظام مالی آمریکا بر بازارهای مالی اروپا و بین‌الملل غلبه دارد. این ادعای اروپا پذیرفتنی نیست.تاکنون دو بار اسنپ بک را فعال کردیم. یک بار علیه آمریکا و یک بار علیه اروپا و این دومی هنوز از نظر ایران معتبر و در جریان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما