شناسهٔ خبر: 45800797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد :

زلزله سی سخت به ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد

جنتی گفت: طبق آخرین برآوردها زلزله سی سخت به حدود ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده که از این تعداد، ۸۰۰ واحد تخریبی و ۲۹۰۰ واحد تعمیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، « حسین جنتی» امروز (۲ اسفند) به خبرنگاران، گفت:از لحظات اولیه زمین لرزه، ارزیابی خسارتها توسط بنیاد مسکن استان آغاز شده و در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طبق آخرین برآوردها زلزله سی سخت به حدود ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده که از این تعداد، ۸۰۰ واحد تخریبی و ۲۹۰۰ واحد تعمیری است.

وی یادآور شد: از روز گذشته اعلام کردیم که مردم می‌توانند برای تشکیل پرونده آغاز فرآیند بازسازی خانه‌های خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

جنتی درباره مبلغ وام پرداختی به زلزله زدگان هم گفت: هنوز رقمی مصوب نشده، اما طبق آخرین مصوبه هیئت دولت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود که احتمالا بر همین اساس عمل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، ضمن اینکه برای واحدهای احداثی هزینه کمک معیشتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته رئیس بنیاد مسکن کشور در منطقه سی سخت حضور یافت، خاطرنشان کرد: اعلام شد که فعلا کار بازسازی را با استفاده از منابع بنیاد مسکن آغاز می‌کنیم تا مردم معطل نمانند؛ زیرا ممکن است روند تصویب تسهیلات دولتی مقداری طول بکشد.
 
جنتی اظهار کرد: فعلا آسیب دیدگان در حال جمع آوری وسایل مورد نیاز خود هستند و بعد از تشکیل پرونده، از دو روز دیگر آواربرداری را آغاز می‌کنیم.

زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتری، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه، چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد که در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

شدت این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

پایان پیام/82

نظر شما