شناسهٔ خبر: 45798664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر کشور:

امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ مرزهای مشترک با عراق بسته می شود/ ورود 300 الی 400 نفر از عراق عامل شیوع بیماری در خوزستان است/محدودیت تردد 21 تا 3 صبح همچنان باقیست

الهام مرادی

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مقرر شد امسال نمایشگاه بهاره نداشته باشیم گفت: محدودیت تردد از ساعت 21 تا تا 3 صبح همچنان برقرار است و باید جدی گرفته شود. تجمعات در اتوبوس ها و کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه باید با مدیریت ویژه و دقت بیشتری رصد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت:  در  جلسه امروز قرارگاه چند دستور جلسه داشتیم که یکی از آنها مربوط به نحوه چگونگی و ارزیابی عملکرد طرح شهید سلیمانی است.

او افزود: گزارش های بسیار خوبی در این زمینه از سوی بسیج، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده منابع مالی ارائه شد و ضعف ها و قوت های این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد 2 الی 3 هفته آینده رزمایش کلی را در کشور با اولویت مناطق قرمز و نارنجی و به ویژه خوزستان داشته باشیم و به کمیته امنیتی انتظامی اجتماعی محول شد که در این خصوص تصمیم گیری کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: موضوع بعدی که در این جلسه مطرح شد این بود که نگرانی درخصوص ترددهای بین شهری و داخل شهری داشتیم و چون به ایام نوروز نزدیک می‌شویم لازم بود در این خصوص تصمیم گیری شود.

وزیر کشور گفت:  نیرویی انتظامی از ابتدای کرونا تا کنون گزارش عملکرد خود را ارائه داده است و مقرر شد در ایام عید و نوروز طرح ویژه ای ارائه دهند که در این طرح با جدیت و قدرت بیشتری ترددها در جاده ها به ویژه کنترل اتومبیل ها و خودروهایی که افراد کرونا مثبت در آن هستند با ارتباط و ارسال اطلاعات به وزارت بهداشت کنترل شوند.

او افزود: محدودیت تردد از ساعت 21 تا تا 3 صبح همچنان برقرار است و باید جدی گرفته شود و در تجمعات اتوبوس ها و کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه باید با مدیریت ویژه و دقت بیشتری رصد شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد امسال نمایشگاه بهاره نداشته باشیم و اصناف و اتحادیه ها فروش فوق العاده را پیگیری کنند و از مردم تقاضا داریم اگر خرید ضروری ندارند، انجام ندهند و در صورت لزوم خریدهای خود را در محل هایی انجام دهند که تجمع نباشد.

وزیر کشور گفت: در این جلسه درمورد دستفروشان نیز صحبت شد و قرار شد دستفروشان تحت نظارت شهرداری ها، اصناف و استانداری ها فعالیت کنند و تدبیری بیاندیشند البته این طرح آماده است و باید ابلاغ شود .

او افزود: درمورد تامین و توزیع واکسن نیز توضیحاتی ارائه داده شد تا واکسن های خریداری شده سریع تر فراهم شود و با اولویت بندی و دستورالعملی که وزارت بهداشت تدوین کرده است، توزیع شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امروز وضعیت خوزستان به صورت ویژه بررسی شد و قرار شد مرزها با عراق بسته شود، تردد بین شهری، تردد به استان ممنوع شود و در این راستا همه دستگاه ها و اصناف موظف به همکاری شدند همچنین دادستانی موظف شد در این زمینه اعمال قانون را با جدیت انجام دهد همچنین علما و رسانه ها و صدا و سیما باید تلاش کنند با ایجاد جریان آگاهی بخشی و فرهنگ سازی فضای عمومی  را آماده کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم در این یکسال در رعایت نحوه پروتکل ها خوب عمل کردند اما کارشناسان معتقد هستند ورود 300 الی 400 نفر از طرف مرز دلیل شیوع این بیماری بوده و ما مرز را بستیم و امیدواریم با همکاری مردم مشکل خوزستان به زودی حل شود تا نوروز خوبی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما