شناسهٔ خبر: 45793069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی طرح‌های اشتغال زا برای بانوان در استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی مشاغل ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰
کد خبر ۷۶۷۱۵۸۶
دانلود PDF

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی مشاغل ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمانه ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه ۵۵ درصد خانواده‌های زیر پوششاین نهاد در استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که توانمندسازی آنان اصلی‌ترین سیاست کمیته امداد است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۵۷۴ زن سرپرست خانوار پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه به منظور خوداتکایی، بهبود وضعیت معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد مشاغل متناسب برای بانوان در ۹ ماهه امسال با ۳۰ درصد رشد همراه بوده است، بیان کرد: این روند تا پایان امسال با کمک شبکه بانکی و سایر مراجع ذی‌ربط در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یکی از شیوه‌های مهم توانمندسازی در حوزه خانواده و زنان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات در فرهنگ ایجاد اشتغال کمیته امداد معادل ایجاد اشتغال نبوده و تنها یکی از مراحل هفتگانه ایجاد شغل به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش رایگان قبل از پرداخت تسهیلات و هدایت شغلی، راهبری شغلی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان پس از پرداخت تسهیلات چرخه توانمندسازی را کامل می‌کند.

انتهای پیام/ب

نظر شما