شناسهٔ خبر: 45787386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۸تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور/ تهران فردا بارانی خواهد شد

یک کارشناس هواشناسی گفت: فردا کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۱۵
کد خبر ۷۶۷۱۲۰۳
دانلود PDF

یک کارشناس هواشناسی گفت: فردا کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان یک کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در غالب مناطق کشور وزش باد شدید دیده خواهد شد، بیان کرد: در برخی نقاط شمال غرب شرق و جنوب شرق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: همچنین دریای خزر و خلیج فارس امشب و فردا  مواج است. فردا در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و برخی نقاط استان‌های کرمان بارش برف و باران و در نیمه جنوبی فارس و همچنین برخی نقاط هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و در استان های ساحلی خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: امشب در نیمه شرقی کشور و در استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید بوده و در شرق و جنوب شرق گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه نیز در بخش‌هایی از استان‌های کرمان ،هرمزگان و فارس بارش پراکنده و وزش باد شدید باد خواهد داد، گفت: همچنین روز یکشنبه با ورود موج جدید بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال شرق و شرق بارش برف و باران را خواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه در شمال غرب و غرب سواحل خزر در استان های خراسان جنوبی،کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پیش بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: روز دوشنبه در نوار شمالی کشور، استان‌های خراسان رضوی و جنوبی جنوب کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات شمالی خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، در استان های واقع در جنوب غرب و به تدریج جنوب و غرب کشور افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

ضیائیان یاد آور شد: فردا کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در برخی ساعات وزش باد و در بعدظهر افزایش ابر خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۱ و کمترین آن ۳ درجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما