شناسهٔ خبر: 45785163 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ماجرای اعدام زهرا اسماعیلی چیست؟

زهرا اسمعیلی، متهم به قتل همسر خود اخیرا اعدام شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فردی که گفته شده وکیل زهرا اسمعیلی(متهم به قتل) است، مدعی شده که موکلش پس از مشاهده اعدام ۱۶ نفر دچار ایست قلبی شده و فوت کرده بود با این حال جسدش به دار آویخته شد. 

امید مرادی، وکیل پرونده خانم اسمعیلی در فیسبوک خود نوشت که در گواهی صادر شده از سوی پزشکی قانونی علت فوت اسماعیلی «ایست قلبی» اعلام شده است. او نوشت که فاطمه آسال‌ماهی، مادر مقتول، «شخصا زیر چارپایه زد تا حتی برای چند لحظه جنازه عروسش را بالای دار ببیند».

زهرا اسمعیلی ۴۲ ساله و مادر دو کودک، متهم به قتل علیرضا زمانیان، همسر خود شده است. براساس گزارش‌ها؛ برخی نیز مدعی بودند که اسمعیلی برای نجات جان دختر نوجوانش از اعدام، قتل همسرش را به گردن گرفته بود.

در پی انتشار این ادعاها، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه در مطلبی به نقل از یک منبع آگاه ادعای فوق را تکذیب کرد و نوشت: فرد محکوم زهرا اسماعیلی نام داشت که به جرم مباشرت در قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود و علیرغم تلاش‌های فراوان برای جلب رضایت اولیای دم، مصالحه صورت نمی‌گیرد. حتی تا یک ساعت پیش از اجرای حکم نیز مسئولان قضایی و مددکاران به منظور صلح و‌سازش تلاش‌های لازم را انجام دادند ولی به دلیل اصرار اولیای دم بر اجرای قصاص نفس، حکم اجرا شد. در زمان اجرای حکم نامبرده در شرایط صحت و سلامت کامل بوده و این‌‌ حکم در حضور سرپرست دادسرای جنایی، نمایندگان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و پس از معاینه کامل توسط پزشک پزشکی قانونی اجرا می‌شود. حسب اسناد پزشکی موجود و گواهی پزشکی، زهرا اسماعیلی تا زمان اجرای حکم هیچگونه بیماری قلبی ریوی و کلیوی نداشته است. در اجرای حکم‌ها دلیل مرگ قطع نخاع، خفگی یا ایست قلبی اعلام می‌شود.

نظر شما