شناسهٔ خبر: 45781067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند

امام جمعه ساوه گفت: سیاست قطعی ایران در مسئله برجام این است که آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اقتدا به امیرالمومنین در حکمرانی و شیوه حکومت‌داری را لازمه یک حکومت عادلانه و اسلامی دانست و اظهار کرد: رابطه با مردم، رعایت امانت در بحث بیت‌المال، حفظ اسلام و نظام اسلامی نمونه‌هایی از شیوه حکومت امیر مومنان بود. 

وی افزود: چرا بعضی مسئولین و یا سیاسیون و متاسفانه برخی در کسوت روحانیت بی‌انصافی می‌کنند و ظلم به مردم و نظام و رهبری می‌کنند‌، بعضی طوری صحبت می‌کنند که انسان احساس می‌کند آنها از آرمان امام (ره) منحرف شدند. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: شما که خودتان را به امام نزدیک‌تر می‌دانید منشور روحانیت را بخوانید و نظر امام را نسبت به نهضت آزادی مطالعه کنید، اتهام نظام به استبداد و دیکتاتوری تکرار سخنان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست از مردم، از شهدا خجالت بکشید و حیا کنید. 

حسینی با اشاره به پذیرش انتقادهای جدی به نحوه سلوک برخی مسئولین بویژه در اجرای عدالت و دوری از فساد خاطرنشان کرد: از نظریه نظام انقلابی تا ابد و تا آخرین نفس دفاع می‌کنیم، دستورهای مهم انقلاب و نظام اسلامی را ببینید، ناسپاس نباشید، پژواک بی‌بی‌سی و سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل نباشید. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی در توقف اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی اشاره کرد و گفت: تعهداتی را که داوطلبانه بر خودمانی الزامی کردیم و این دیپلماسی باعث گستاخی آمریکا و اروپا شد و برجام را به خسارت محض و باغ بی‌میوه برای ما تبدیل کرد، لغو می‌کنیم تا اینکه آمریکا و اروپا تحریم‌‌ها را لغو کنند. مگر برجام برای لغو تحریم‌ها نبود چرا بعد از ۶ سال باید از تعهد ابتدایی خود اینگونه خودداری کنند؟!

امام جمعه ساوه اضافه کرد: سانتریفیوژها را جمع کردیم و صنعت هسته‌ای را تا حد نازل تعطیل کردیم تا تحریم‌ها برداشته شود، معیشت مردم اصلاح شود اما نه این و نه آن؟! پس تنها راه تعهدات برجامی ما برداشته شدن تمام تحریم‌ها در عمل است. 

حسینی با تاکید بر اینکه همه در این قضیه باید یکصدا بوده و کسی از داخل به خاطر اهداف انتخاباتی و جناحی، پیام ادادگی و اختلاف ندهد تصریح کرد: اگر کسی سخنی بگوید که باعث ادامه تحریم‌ها باشد او دشمن ملت ایران و کاسب تحریم خواهد بود. 

وی با اشاره به این موضوع که این بار به حرف و وعده کسی اعتماد نکرده و این بار فقط عمل به تعهدات باید صورت پذیرد گفت: سیاست قطعی و غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی در مساله برجام آن است که آمریکا و اروپا در مقام عمل تمام تحریم‌ها را بردارند و ما اقدامات آنها را راستی آزمایی کنیم و تنها در این صورت به تعهدات قبلی برمی‌گردیم وگرنه آمریکا و اروپا بدانند دوران وادادگی تمام شد. 

وی به افول آمریکا نیز اشاره داشت و قلمداد کرد: آمریکا در موضع ضعف قرار دارد‌، نتوانستند ترامپ را با آن حماقت و جنگ‌افروزی که در داخل کشور خودشان کرد، استیضاح کنند و لذا مثل آتش زیر خاکستر، آمریکا روی آتش اختلافات قرار گرفته و دوران پسا آمریکا در حال شروع شدن است. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها یک نیم نگاهی به انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور ما دارند و امید بسته‌اند که اگر فردی متمایل به آمریکا و مذاکره و رابطه با آمریکا سرکار بیاید تا به تداوم سلطه و تحریم و تهدید، ملت ما را تسلیم کند. 

حسینی انتخابات پرشور و شایسته‌گزینی را لازمه پیشرفت کشور و حل مسائل مختلف دانست و گفت: حضور حداکثری و انتخاب درست راه چاره حل مشکلات کشور بویژه مشکلات معیشتی مردم خواهد بود. 

وی مشارکت پرشور مردم را باعث یأس دشمنان نظام اسلامی و بیمه شدن کشور دانست و افزود: انتخاب بد و نادرست، همین می‌شود که مردم را پشیمان و گرفتار می‌کند اما انتخاب فرد کارآمد، با ایمان، پرانگیزه و علاقه‌مند به کار و در یک کلمه دولت حزب اللهی جوان باعث گشایش کارها و حل مشکلات می‌شود.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد : حضور همه سلایق و جریانات وفادار به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه و قانون اساسی و همچنین رد صلاحیت نااهلان، نامحرمان و طرفداران سکولاریسم و اسلام آمریکایی و غیرملتزم به اسلام ناب و اصل مترقی ولایت فقیه بویژه کسانی که برای جلب توجه مردم و رأی مردم، وادادگی و انحراف از آرمانها را اعلام یا اعمال می‌کنند میتواند در پرشور بودن این انتخابات نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما