شناسهٔ خبر: 45772536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور جامعه‌المصطفی خراسان:

اندیشه شیخ زکزاکی باید در جهان تکثیر شود

مشهد- ایرنا- مشاور فرهنگی مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی خراسان گفت: شیخ زکزاکی پرچمدار نهضت حسینی است و اندیشه او نه تنها در نیجریه بلکه در کل جهان باید تکثیر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام حسن مهدویان در جمع خانواده شهدای حادثه زاریای نیجریه در مشهد افزود: بالاترین انفاق،‌ گذشتن فرد از خانواده است و به همین دلیل قیام عاشورا در جهان طنین انداز شد زیرا امام حسین (ع) در راه اسلام از خانواده‌اش گذشت و شیخ زکزاکی نیز با تاسی از اباعبدالله الحسین(ع) در حال مقاومت است و جان خود و خانواده‌اش را در طبق اخلاص گذاشته است.

وی ادامه داد: عاشورا تنها به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد بلکه امروز شمر و یزیدیانی هستند که جلادتر از این ۲ شخصیت منفور زمان امام حسین(ع) هستند و ما باید با کسب تجربه از عاشورای سال ۶۱ نشان دهیم همواره یار امام حسین(ع) هستیم.
مشاور فرهنگی مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی خراسان گفت: سعادت و عاقبت به خیری در گرو تاسی به سیره اهل‌بیت (ع) است که همان تاسی به ۲ ثقل قرآن کریم و عترت پیامبر(ص) برای هدایت انسان‌هاست از این‌ رو باید به سمتی برویم که سیره اهل بیت (ع) در زندگی ما جاری شود.
این مراسم با حضور پدر، مادر و همسران تعدادی از شهدای حادثه زاریا و سه نفر از دختران شیخ زکزاکی در رواق دارالرحمه حرم مطهر امام رضا (ع)برگزار شد.

روز ۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۴  ارتش نیجریه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رییس سازمان اسلامی این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها نفر از آنها را مجروح و چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه را به شهادت رساند.

نظر شما