شناسهٔ خبر: 4576701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امیر پوردستان: ارتش در مسیر تحقق فرامین فرمانده کل قوا حرکت می کند

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ولایت مدار، مقتدرانه درمسیر تحقق فرامین فرمانده کل قوا حرکت می کند.


 به گزارش جماران به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان روز پنجشنبه در آستانه 29 فروردین، در مراسم ادای احترام ارتشیان به بنیانگذار جمهوری اسلام در حرم مطهر آن حضرت افزود: در طول جنگ تحمیلی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اهدای 48 هزار شهید و برجای گذاشتن 126 هزار جانباز عمق وفاداری و عهدی که به امام راحل و فرمانده کل قوا داشت را به کشور، نظام و ملت نشان داد.


وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی درابتدای انقلاب به دنبال انحلال و فروپاشی ارتش بودند که با درایت و هوشمندی امام راحل در نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش این توطئه دشمنان خنثی و نقش بر آب شد.

امیر پوردستان گفت: ارتش که تا پیش از انقلاب در خدمت استکبار جهانی بود بعد از این فرمان و تیزبینی و هوشیاری امام ( ره ) به خدمت ملت، قرآن و انقلاب درآمد و از این رو ارتش با خدمت به کشور نه تنها به پشتیبانی نظام پرداخت بلکه اهداف شوم دشمنان که همانا امید به خلع سلاح نظام اسلامی را در سرمی پروراند به یاس تبدیل کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: ارتش در مبارزه با اشرار و ضد انقلاب در کردستان پیش قدم شد و با اهدای دو هزار شهید در ابتدای جنگ نقش موثری در امنیت و حراست از کشور ایفا کرد.

امیر پوردستان گفت: امروز چهره جنگ و تهدیدات عوض شده و نوع و شکل آن تغییر یافته و استکبار جهانی از 11 سپتامبر به بعد به بهانه جنگ با تروریسم درعراق و افغانستان وارد منطقه شد که رهبر معظم انقلاب با درایت و شایستگی اهداف دشمنان از این حرکات مذبوحانه را برای ملت تبیین و نیروهای مسلح نیز با آمادگی کامل تحرکات دشمنان را زیر نظر گرفتند.

وی افزود: آمریکا پس از این سالها تحلیل رفته و نیروهای آن روبه فرسایش گذاشته و امروز با توسل به داعش و تکفیری ها که دست نشانده استکبار و رژیم صهیونیستی است از یک طرف و از طرفی با تجهیز عربستان برای سرکوب مسلمانان در یمن می خواهد بار دیگر در واقع جمهوری اسلامی را تضعیف و در منطقه شکست دهد که با حضور ملت ایران و آمادگی مدافعان از جان گذشته به هیچ هدفی نخواهد رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز باید با ارتقای سطح دانش و بصیرت به مقابله دشمنان رفت و هرکشوری که از عامل انسانی دانش آموخته بهره ببرد در تمامی صحنه های نبرد اعم از نظامی ، اقتصادی و سیاسی پیروز میدان خواهد بود.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و نماینده ولی فقیه در ارتش به همراه جمعی از نیروهای خود صبح امروز( پنج شنبه ) با حضور در حرم مطهر امام راحل ، بار دیگر با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی در روز چهارشنبه 29 فروردین 1358، این روز را به عنوان روز ارتش نامگذاری و اعلام کرد ارتشیان در این روز با ساز و برگ نظامی به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما