شناسهٔ خبر: 45765651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریزش برف در همدان ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ریزش برف زمستانی که از شب گذشته با ورود یک سامانه بارشی سرد آغاز شده، تا ظهر امروز (پنجشنبه) در برخی نقاط استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

«محمدحسن باقری شکیب» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که در اکثر مناطق استان به صورت ریزش برف است، بعد از ظهر امروز به صورت خفیف و پراکنده ادامه دارد و سپس از آسمان استان همدان خارج می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امشب شاهد کاهش دما خواهیم بود که پیش بینی می‌شود میانگین دمای هوا در استان به منفی ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان بارش های ۲۴ ساعت گذشته در نهاوند ۶۲ میلیمتر و اسدآباد ۶۱.۵ میلیمتر ثبت شده اظهار داشت: میزان بارش ها در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان  ۳۸ میلیمتر و ایستگاه دانشگاه بوعلی داخل شهر همدان ۵۹.۶ میلیمتر گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: کمترین میزان بارش ها مربوط به شهرستان فامنین با ۱۵ میلیمتر بارش است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و تویسرکان و اسدآباد با صفر درجه سانتیگراد سردترین دمای هوای استان را داشته‌اند.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، کمینه و بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب یک و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما