شناسهٔ خبر: 45763422 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

طارمی تاریخ ساز شد / پیروزی پورتو مقابل یوونتوس با درخشش ستاره ایرانی

صاحب‌خبر -

شفقنا – شب گذشته تیم های پورتو و یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در پرتغال به مصاف هم رفتند.

به گزارش شفقنا ورزشی؛ مهدی طارمی در بین ۱۱ نفر ابتدایی تیم قرار گرفت و  خیلی زود جواب اعتماد سرمربی را داد. مهدی طارمی روی اشتباه بنتانکور در دقیقه ۲ دروازه یووه و بنتانکور را باز کرد تا اولین گل خود در لیگ قهرمانان را به ثمر برساند. بانوی‌پیر برای جبران این گل بیشتر صاحب توپ و میدان شد، با این حال در دفاع هم اژدهایان پرتغالی موفق عمل کردند و این نیمه دروازه‌شان بسته ماند.

نیمه دوم هم پورتو در دقیقه اول به گل رسید. دقیقه ۴۶ مارگا پاس مانافا را به قعر دروازه مهمان فرستاد و فاصله را بیشتر کرد. دقیقه ۸۲ پاس به بیرون رابیو و ضربه عالی میزان به گوشه دروازه پورتو رفت تا فاصله کمتر و یووه به جبران شکست در بازی برگشت امیدوار شود.( ویدئو )

او یکی از سریع ترین گل های تاریخ لژیونرهای ایران را در اروپا زد.

خوشحالی طارمی بعد از گل زنی به یوونتوس را مشاهده می کنید:

خوشحالی طارمی بعد از گلزنی مقابل یوونتوس/عکس خوشحالی طارمی بعد از گلزنی مقابل یوونتوس/عکس

مهدی طارمی یک رکورد فوق العاده در لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد.

این گل که در ثانیه ۶۳ به ثمر رسید پس از گل داوید آلابا در ثانیه ۲۴ در سال ۲۰۱۳، دومین گل سریع تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان در مرحله حذفی لقب گرفت.

صفحه توییتر باشگاه پورتو به زبان فارسی به گلزنی مهدی طارمی واکنش نشان داد.

 صفحه باشگاه پورتو در توییتر به زبان فارسی به گلزنی طارمی مقابل یوونتوس واکنش نشان داد و نوشت: به نام خدا و توی دروازه…

توییت جالب باشگاه پورتو برای گلزنی طارمی /عکس توییت جالب باشگاه پورتو برای گلزنی طارمی /عکس

مهاجم ایرانی پورتو پنجمین گلزن ایرانی تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد.

صفحه رسمی لیگ قهرمانان نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: طارمی پنجمین بازیکن ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا

 

طارمی پنجمین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا طارمی پنجمین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا

یکی از صفحات معروف ورزشی در اینستاگرام به گلزنی مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس واکنش نشان داد.

صفحه معروف ۴۳۳ بلافاصله بعد از گلزنی طارمی با انتشار عکس زیر نوشت : کمتر از دو دقیقه…

 

طارمی روی معروف‌ترین صفحه اینستاگرام فوتبالی/عکس طارمی روی معروف‌ترین صفحه اینستاگرام فوتبالی/عکس

توئیتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا در پوستر مربوط به بازی های دیشب، از تصویر ستاره های یوونتوس و دورتموند استفاده کرده بود اما در پایان نیمه اول یکی از این تصاویر تغییر کرد؛ تصویری که مربوط به بازی یوونتوس و پورتو بود.

در حالی برای بازی یوونتوس و پورتو پیش از آغاز بازی از تصویر کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی پورتو استفاده شده بود، این تصویر در پایان نیمه اول تغییر کرده و جای خود را به تصویر مهدی طارمی داد. در پوستر مربوط به نتیجه نیمه اول، تصویر مهدی طارمی برای بازی یووه – پورتو در کنار تصویر ارلینگ برات هالند که مربوط به بازی دورتموند-سویاست دیده می شود.

گفتنی است که مهدی طارمی در ثانیه ۶۳ بازی امشب تیمش مقابل یوونتوس با هوشیاری هر چه تمام تر از غفلت و اشتباه مدافعان و دروازه بان حریف استفاده کرده و گل اول تیمش را به ثمر رساند. هالند هم در نیمه اول دو گل از سه گل تیمش را مقابل سویا به ثمر رسانده است.

طارمی جای رونالدو را گرفت/عکس طارمی جای رونالدو را گرفت/عکس

درخشش طارمی در همین مدت آن‌ قدر زیاد بوده که بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی همین حالا باشگاه پورتو را برای او کوچک تصور می‌کنند و می‌گویند با این توانایی باید برای فصل بعد به تیم‌های قدرتمند اروپایی برود. البته هنوز فصل به نیمه نرسیده، برایش پیشنهادهایی هم از لیگ‌های مختلف رسیده و بعید نیست که با رقم درشت‌تری، انتهای این فصل مهدی چمدانش را ببندد و به باشگاهی سرشناس‌تر در اروپا برود.بعد از درخشش مهدی، هواداران پورتو در شبکه های مجازی او را نه تنها ستاره تیم شان، بلکه یک بازیکن محوری و گلزن توصیف کردند و به او لقب “پادشاه” دادند و خواستار این شدند که او به صورت ثابت در هر بازی به میدان برود و بقیه بازیکنان با محوریت حضور او در خط حمله به بازی گرفته شوند.

بزن طار و بزن طار ! بزن طار و بزن طار !

خلاصه بازی پورتو ۲ – یوونتوس ۱ 

منبع: شفقنا ورزشی

نظر شما