شناسهٔ خبر: 45760285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

زمین لزره در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

آخرین اخبار از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت/شمار مصدومان به ۴۳ نفر افزایش یافت+عکس

لحظاتی پیش زلزله ای بسیار شدید شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لحظاتی پیش زلزله ای بسیار شدید به قدرت 5/6 دهم ریشتر  شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

شدت زلزله به نحوی بود که بیشتر مردم شهرهای یاسوج و سی سخت با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه آوردند.

بنابراین گزارش برخی از منازل در شهر سی سخت تخریب شده و همچنین این شهر در خاموشی مطلق فرو رفته است.



22:30| هم اکنون جلسه ستاد بحران در ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار درحال برگزاری است.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌منظور نظارت میدانی بر عملیات امدادرسانی وارد شهر سی‌سخت شده است. ستاد بحران هم اکنون در استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار برگزار شده است.

 
22:45| حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌منظور نظارت میدانی بر عملیات امدادرسانی وارد شهر سی‌سخت شده است. 
امان‌الله جهانبین در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص زلزله ۵.۶ ریشتری نیز اظهار کرد: آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حرکت به سمت سی‌سخت هستیم، گفت: استاندار دستورات لازم را داده ما هم به استان اعلام آماده باش دادیم.
وی با اشاره به هماهنگی با استان‌های چهارمحال و بختیاری،اصفهان و فارس گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.
 
23:00| محمد محمدی مدیرکل بحران استانداری  کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: هنوز گزارشی از تلفات جانی مخابره نشده است، بیش از ده مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است و برق شهر سی سخت نیز لحظاتی پیش وصل شده است.
 
 
23:20| گزارش‌ها از بارش باران نسبتا شدیدی درمنطقه حکایت دارد.
 
23:39| آب، برق و گاز شهر سی‌سخت وصل شده و نیروهای انتظامی نیز از مستقر بودن امنیت در شهر خبر می‌دهند.
نیروهای امدادی به مردم مبنی برخطر پس لرزه هشدار می دهند.
 
 
23:35| راهداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد به دلیل ریزش کوه محور یاسوج_ سی‌سخت تا اطلاع بعدی مسدود است.
 
 
23:55| آخرین آمار از مصدومان زلزله امشب در سی‌سخت حکایت از مصدومیت و مداوای سرپایی ۲۳ نفر دارد وکماکان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.

00:30| طبق گفته قوسیان سخنگوی اورژانس کشور برق منطقه هم اکنون وصل است اما با توجه به اینکه ممکن است نشتی گاز وجود داشته است هنوز گاز وصل نشده است.

وی بیان کرد: مردم از تردد در این منطقه خودداری کنند.

طبق اعلام مسئولان هم اکنون جاده یاسوج سی سخت به دلیل ریزش یک طرفه شده است 

00:43| انتقال مصدومین زلزله سی سخت به یاسوج

در شهرستان دنا، شهر سی سخت و روستاه‌های اطراف تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود تلفات انسانی اعلام نشده است.

بسیاری از مصدومین در حین فرار دچار آسیب جزئی شدند.

محموله‌های امدادی از جمله چادر در حال ارسال به شهر سی سخت هستند.

00:47|شمار مصدومان زمین لرزه سی سخت به ۳۰ نفر افزایش یافت

حسین کلانتری بامداد پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: برخی از منازل منطقه دچار آسیب شده و در حال ارسال تجهیزات امدادی به منطقه هستیم.

کلانتری از اتصال شبکه‌های آب، برق و گاز خبر داد و اظهار کرد: خسارت به منازل وارد شده که برآورد انجام خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: جلسه مدیریت بحران تشکیل و تمام دستگاه‌ها پای کار هستند.

کلانتری گفت: تردد به سمت سی سخت در حال مشکل ساز شدن است.

شمار مصدومان زمین لرزه سی سخت به ۳۰ نفر افزایش یافت

 

00:47|هتل دال دنا در سی سخت تخریب شد/ خسارت به آثار تاریخی دنا

مجید صفایی بامداد پنجشنبه افزود: مجتمع اقامتی و رفاهی دال دنا به دلیل نزدیک بودن با کوه دنا و احتمالاً ریزش کوه متأسفانه دچار خسارت زیادی شده است.

وی ابراز داشت برخی دیگر از اردوگاه‌های گردشگری در شهر سی سخت دچار خسارت شده که تیم ارزیاب این اداره کل در حال ارزیابی است.

صفایی ادامه داد: کارشناسان ارزیاب این اداره کل نیز برای بررسی خسارت به آثار تاریخی شهرستان دنا نیز به منطقه اعزام شده است.

 

01:18|آمادگی فارس برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کهگیلویه وبویراحمد

 

عنایت الله رحیمی ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، در تماس تلفنی با کلانتری استاندار این استان از آمادگی فارس برای امداد رسانی به مردم در مناطق زلزله زده خبر داد.

استاندار فارس همچنین گفت: امیدواریم در این حادثه کمترین آسیب به جان هموطنان عزیزمان وارد شده باشد.

 

01:25| آماده باش بیمارستان های شیراز برای کمک به زلزله زدگان سی سخت

 

در پی وقوع زلزله چهارشنبه شب در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در حوالی سی سخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحدها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

دکتر مهرزاد لطفی از نخستین لحظات وقوع این حادثه، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی در راستای کمک رسانی و پذیرش مصدومان زلزله، با مشارکت معاونت‌های دانشگاه، صادر کرده و به صورت مستمر، پیگیر نحوه آمادگی دانشگاه است.

او با اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات اولیه این حادثه، گفت: با اعلام اتاق مدیریت بحران دانشگاه، کمیته‌های مرتبط با این حادثه در معاونت‌ها در حال پیگیری بوده و با کمک مرکز EOC، به بیمارستان‌ها آماده باش اعلام شد.

01:30| برقراری امنیت شهروندان سی سختی توسط سپاه و بسیج

هم اکنون امنیت در ورودی های شهر سی سخت توسط نیروهای بسیجی و سپاه برقرار است.
 
 
01:48| تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش کامل هستند
غلامرضا حاجیانی گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، ۱۰ تیم ۵ نفره با تجهیزات در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۳۵ نفر از پرسنل ستادی و امدادی در مرکز کنترل و فرماندهی عملیات از ساعات اولیه حضور دارند و از طریق ویدئو کنفرانس با مرکز عملیات کشور در ارتباط هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: ۱۰ تیم از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان، گناوه و دیلم در آماده باش کامل قرار گرفته است تا در صورت نیاز به همراه تیم واکنش سریع استان به منطقه حادثه دیده اعزام شوند.

تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش کامل هستند

 

02:25| شبکه برق سی سخت وارد مدار شد

با تلاش کارشناسان و اکیپ‌های عملیاتی در کمتر از یک ساعت برق شهر سی سخت به مدار بازگشت.

برخی برخی روستاها همچنان قطع است.

 

07:13| سی سخت باز هم لرزید

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر رأس ساعت ۰۶ و ۵۰ دقیقه امروز ۳۰/‏۱۱/‏۹۹‬ مرز استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۸۶ درجه و طول جغرافیایی ۵۱.۵۷ درجه رخ داد.

عمق کانون این زمین لرزه در ۸ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد.

همچنین شب گذشته ساعت ۲۲:۰۵ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر سی سخت را لرزاند که باعث تخریب و خسارت برخی منازل مسکونی شد و تا این لحظه ۴۳ مصدوم برجای گذاشته است.

 

شبکه آب و برق وصل شد

شبکه برق و آب در منطقه وصل شده، اما در مناطقی همچنان شکستگی شبکه خانگی گزارش می‌شود.

با توجه به عدم وجود بیمارستان مجهز در شهر سی سخت و پوشش از طریق شبکه درمانگاهی، ۲۴ مصدوم زمین لرزه به یاسوج منتقل شده است.

در همین راستا سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد از انتقال ۲۴ مصدوم زمین لرزه شهر سی سخت به بیمارستان‌های یاسوج خبر داد.

انتقال ۲۴ مصدوم به یاسوج

جهانبخش وحدت نژاد افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم‌های اورژانس به محل وقوع زمین لرزه اعزام و تمام تیم‌ها نیز به حالت آماده باش درآمدند.

وحدت نژاد با اشاره به درمان سرپایی تعدادی از مصدومین، ابراز داشت: ۲۴ مصدوم با نیاز به مراقبت بیشتر تا اوایل بامداد به شهر یاسوج منتقل شدند.

وحدت نژاد تصریح کرد: همچنین یک مادر باردار نیز به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شد.

در محور اسکان نیز با توجه به مشکلات تخریب منازل، کمپ اسکان اضطراری توسط هلال احمر در حال تکمیل و تجهیز است.

باراش باران مشکلات را بیشتر کرده است

بارش باران مشکلاتی را برای اسکان زلزله زدگان ایجاد کرده است. از شب گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز ۲۲ میلیمتر باران در این شهر باریده است.

اما در پی این زلزله متأسفانه در برخی مسیرهای ارتباطی ریزش کوه گزارش شده است.

بافت‌های قدیمی و روستایی مانند کریک با تخریب‌های بالایی همراه است.

در چندین منطقه برخی منازل به هیچ عنوان قابل سکونت نیست.

امداد رسانی در چند محور و با پشتیبانی هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در جریان است.

خوشبختانه این زمین لرزه تا کنون فوتی نداشته است اما خسارت زیادی به منازل مردم شهر سی سخت و روستاهای اطراف وارد کرده هست.

امداد رسانی به مردم سی سخت خانه به خانه انجام می شود

عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا گفت: شهر سی سخت به ۹ منطقه تقسیم شده است و تیم هایی از هلال احمر، بنیاد مسکن و شهرداری در حال بازدید خانه به خانه و تامین امکانات مورد نیاز زلزله دیده گان هستند.

وی افزود: زمین لرزه به برخی منازل خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد کرده اما آرامش در شهر برقرار است و کار امداد رسانی با سرعت و دقت پیش می رود.
 

زلزله «سی سخت» تاکنون تلفات انسانی نداشته است

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیر کل هلال احمر کشور ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به زمین لرزه شامگاه دیشب در منطقه سی سخت، گفت: این زلزله خسارت‌هایی در ١٢١ روستا ایجاد کرد و از ساعت ٢٢ شب گذشته تا ٤ بامداد امروز ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستا مشغول ارزیابی بودند.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت این زمین لرزه به دیوارهای منازل و دیواره حیاط‌ها بوده و خوشبختانه کمتر شاهد ریزش سقف بودیم اما در کل حدود ۱۴ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

قوسیان تصریح کرد: در این زلزله تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده و تنها در روستاهای اصفهان ۵ مصدوم و در روستاهای کهگیلویه و بویر احمد حدود ۴۴ مصدوم داشتیم که در حال درمان هستند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: از شامگاه گذشته ۶ استان کشور آماده باش بودند، چادرهای امدادی و مسافرتی از استان‌ها همان دیشب به سی‌سخت ارسال و به دلیل بارندگی دو اردوگاه نیز در این شهر برپا شد و امروز هم از خوزستان یکسری چادر ارسال خواهد شد.

در حال بروز رسانی...

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما