شناسهٔ خبر: 45758502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر انگلیس در یمن: فروش سلاح به عربستان نباید متوقف شود

مایکل آرون با دفاع از فروش سلاح به عربستان اعلام کرد این کشور هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۲۰:۲۴
کد خبر ۷۶۶۹۴۳۱
دانلود PDF

مایکل آرون با دفاع از فروش سلاح به عربستان اعلام کرد این کشور هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن در دفاع از فروش سلاح به عربستان سعودی گفت ریاض هم‌پیمان لندن است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد.

سفیر انگلیس در یمن با این‌که مدعی شد تصمیم دولت آمریکا برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات راه‌حل مناسبی برای بحران یمن نیست گفت که لندن از سیاست دولت جدید آمریکا در قبال یمن استقبال می‌کند.

این در حالی است که پارلمان اروپا خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی و امارات متحده عربی شد.

بیشتر بخوانید:

در حالی که جنایات ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آل‌سعود علیه مردم یمن یمن و محاصره همه جانبه این کشور همچنان ادامه دارد سفیر انگلیس مدعی شد: حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) باید اثبات کنند که به دنبال توقف جنگ هستند.

او با ادعای اینکه نیرو‌های یمنی تابع ایران هستند، گفت: نیازمند نقش مثبت ایران در یمن از طریق تحت فشار گذاشتن حوثی‌ها برای پایان جنگ هستیم.

پیش از این نیز جیمز کلورلی، مسئول مسائل انگلیس در آفریقا و خاورمیانه اعلام کرد این کشور مخالفت خود با تعلیق فروش سلاح به عربستان را اعلام کرد و به فروش سلاح ادامه خواهد داد.

پیش‌تر محمد علی الحوثی،  عضو شورای عالی سیاسی در پاسخ به ادعای سفیر انگلیس در خصوص تامین مالی واکسن کرونا برای مردم یمن، نقش لندن در تجهیز نظامی ائتلاف سعودی را به او یادآور شد.

انتهای پیام/

نظر شما