شناسهٔ خبر: 45747526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ۲ پروژه فرهنگی و ورزشی کاشمر

پیش از ظهر امروز، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) و استخر سرپوشیده دانش آموزی در دست احداث کاشمر بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، پیش از ظهر امروز، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) و استخر سرپوشیده دانش آموزی در دست احداث کاشمر بازدید کرد. 

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس کشور ، در بازدید از این دو پروژه با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های نماینده کاشمر در اختصاص و افزایش بودجه سازمان نوسازی در کمیسیون تلفیق، گفت: همراهی و تعامل مسوولین کاشمر در احداث و تکمیل پروژه‌ها مثال زدنی است. 

مهراله رخشانی مهر با تقدیر از نگاه خیرخواهانه و مشارکت خیرین به ویژه در پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم با همراهی مسوولان و مشارکت خیرین و حمایت‌های سازمان نوسازی بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر هم با اشاره به آغاز عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) از سال ۹۶ در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار گفت: در این مدت عملیات برق رسانی به طول هزار و ۱۰۰ متر با هزینه یک میلیارد ریال، کاشت نهال و اجرای آبیاری قطره‌ای با ۸۵۰ میلیون ریال هزینه، عملیات تسطیح و خاکبرداری و اجرای دسترسی‌های اولیه با ۲۰۰ میلیون ریال هزینه، احداث استخر ذخیره آب با ظرفیت ۳۴ میلیون لیتر با ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده است. 

علی طاهریان با اشاره به محوطه‌سازی استخر به مساحت ۴هزار و ۵۰۰ مترمربعی با هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و احداث رصدخانه آموزشی با هزینه اولیه یک میلیارد ریال در این اردوگاه یادآور شد: برای اجرای بلوار ورودی و خیابان دسترسی به شمال اردوگاه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده و تجهیزات مورد نیاز پروژه آبرسانی نیز ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است. 

وی تاکید کرد: تاکنون بخش عمده‌ای از هزینه‌های انجام شده در این اردوگاه از محل مشارکت‌های خیرین تامین و پرداخت شده است. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در بازدید از پروژه در دست احداث استخر دانش آموزی، با اشاره به تحصیل بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در کاشمر و شهرستان‌های اطراف گفت: با توجه به ایجاد رشته تربیت بدنی در هنرستان کاشمر و نیز نبود استخر سرپوشیده دولتی، تکمیل و راه اندازی این پروژه از نیازها و اولویت‌های آموزش و پرورش در شهرستان است.

افتتاح دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم آقایی در کاشمر

در ادامه این بازدید، دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم امیر آقایی در کاشمر با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در آیین افتتاح این مجموعه آموزشی که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان حضور داشتند، گفت: دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم امیر آقایی در سه طبقه و هزار و ۳۵۰ مترمربع احداث شده است و شامل کلاس درس، دفتر، آزمایشگاه است. 

طاهریان با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز این دبستان ۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان نوسازی هزینه شده است، افزود: زمین چمن مصنوعی مدرسه نیز به همت خیر نیک اندیش، پدر مرحوم امیر آقایی در دست احداث است که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مهراله رخشانی مهر پس از افتتاح و بازدید از طبقات مختلف این مدرسه، از دبستان شهید ترابی با قدمت بیش از ۵۰ سال که از مدارس قدیمی کاشمر و جزو مدارس تخریبی است بازدید کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با توجه به تحصیل ۵۰۰ دانش آموز در این مدرسه فرسوده در خصوص نوسازی آن قول مساعدت و پیگیری داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نظر شما