شناسهٔ خبر: 45744453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

امیدواریم تغییراتی در لایحه بودجه حاصل نشود که شاکله به هم بخورد

حسن روحانی تاکید کرد: امیدواریم تغییراتی در لایحه بودجه سال1400ایجاد نشود که شاکله بودجه به هم بخورد و دولت به شورای نگهبان بگوید که قابل قبول نیست.

صاحب‌خبر -
امیدواریم تغییراتی در لایحه بودجه حاصل نشود که شاکله به هم بخورد

به گزارش شفاف، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهاشنبه) در نشست هیات دولت ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22بهمن و گرامیداشت روز 29 بهمن‌ماه اظهار داشت: اگر قیام 29 بهمن نبود این قیام بزرگ منقطع شده بود و کار تبریز اتصال حرکت بود و مردم تبریز اربعین را درست کردن چون 29 بهمن اربعین 19 دی بود و مبتکر اربعین‌ها مردم تبریز بودند. قیام مردم تبریز موج بلندی در نهضت اسلامی ایجاد و رژیم را مایوس کرد و اگر قیام مردم تبریز نبود شاید به آن صورتی که در 22بهمن سال بعدی پیروز شد، دست نمی‌یافتیم.

وی افزود: همیشه حرکت تبریز سرنوشت ساز و تاریخ ساز است و یکی از پشتوانه‌های مردم ایران مردم تبریز و همه آذری‌زبان‌هایی هستند که در شمال غرب کشور تلاش و ایستادگی می‌کنند.

روحانی ضمن تشکر از مجلس به دلیل تصویب اصلاحیه بودجه سال1400 گفت: همه می‌دانیم که بودجه یکی از لوایح بسیار مهم سالانه دولت‌هاست و امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، چون آخرین سال این دولت و اولین سال این مجلس است و همچنین در آستانه سال 1400 و پایان قرن هستیم و بنابراین مهم است که بودجه را به سامان برسانیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تغییرات گسترده غیرقابل قبول از نظر دولت در کمیسیون تلفیق به وجود آمد و خوشبختانه این نظر دولت را مجلس هم تایید کرد و مجلس هم گزارش کمیسوین تلفیق را رد کرد، گفت: در دولت بار دیگر بررسی کرده و به نظرات کمیسیون تلفیق هم توجه کردیم و با هماهنگی رئیس مجلس قرار شد هیات کوچکی بین مجلس و دولت با هم بنشینند و اصلاحیه به گونه‌ای باشد که هم مورد قبول دولت و هم مورد تایید مجلس باشد و این کار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی از اصلاحات مهمی که خود کمیسیون تلفیق انجام داده بود مورد توجه دولت هم قرار گرفت و در نهایت لایحه به‌صورت جدید تنظیم و اصلاحیه تقدیم مجلس شد و دیروز مجلس با رای قاطعی کلیات لایحه اصلاحی دولت را تصویب کرد، اظهار داشت: امیدواریم باقی کارهایی که باید در کمیسیون انجام گیرد نهایی شود و به صحن علنی مجلس بیاید و امیدواریم آنچه در مجلس تصویب می‌شود، با این اصلاحیه اخیر دولت که تعاملی با مجلس کار کردیم، به همان صورت و با تغییرات جزئی تصویب شود و تغییراتی حاصل نشود که شاکله به هم بخورد و ما به شورای نگهبان بگوییم قابل قبول نیست.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی به گونه‌ای عمل کنند که در آخر به عنوان لایحه مصوب دولت باشد نه به عنوان طرح نمایندگان، خاطرنشان کرد: امید ما این است که دولت و نمایندگان تلاش های خود را ادامه دهند و این بودجه در اسرع وقت ممکن در مجلس نهایی شود تا آخر سال بودجه را دریافت کنیم؛ گرچه علاقه‌مند بودیم در بهمن‌ماه بودجه را دریافت کنیم و آیین نامه‌های آن را در اسفند ماه بنویسیم.

نظر شما