شناسهٔ خبر: 45743463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رهایی شِناور تِجاری مورد تَعرض دُزدان دریایی در روز دوم رزمایش مُرکب امنیت دریایی

سخنگوی رزمایش مُرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند گفت: یکی از مأموریت‌های تمرینی در روز دوم رزمایش، رهایی شِناور تِجاری مورد تَعرض دُزدان دریایی است. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی درروز دوم رزمایش مُرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، گفت: ما در این رزمایش الحمدالله به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم و یگان‌ها دریانوردی شبانه را انجام دادند،تا به نقطه برنامه عملیاتی امروز برسند.

وی نجات شناور تجاری مورد تعرض دزدان دریایی را از جمله برنامه مهم و اصلی این رزمایش برشمرد و تصریح کرد: یک شناور تجاری توسط دزدان دریایی مورد تعرض واقع شده است و نیروهای عملیاتی ویژه از طریق شناورهای سطحی  و بالگردها به این شناور نفوذ می‌کنند و بعد از درگیری این شناور را مورد رهایی قرار می‌دهند.

سخنگوی رزمایش مُرکب امنیت دریایی افزود: وقتی شناوری مورد این تعرض قرار می‌گیرد نفوذ به آن بسیار سخت است و دزدان دریایی به راحتی شناور را تخلیه نمی‌کنند و اجازه ورود نمی‌دهند، نفوذ از سطح و هوا بسیار کار دقیق و هماهنگی خاصی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: وقتی تیم های عملیات ویژه به این شناور نفوذ پیدا می‌کنند درگیری ایجاد می‌شود و دزدان دریایی موانعی ایجاد می‌کنند و باعث تأخیر در اجرای عملیات و از کار انداختن آن می‌شوند، ایجاد حریق در شناور  و از کار انداختن سامانه هایراداری برای واقعی جلوه دادن آن پیش بینی شده است، امدادو نجات، حفاظت از مسدومین و اطفاء حریق به خوبی انجام خواهدشد. 

انتهای پیام/

نظر شما