شناسهٔ خبر: 45742771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دومین روز رزمایش دریایی ایران و روسیه

در مرحله دیگری از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه، یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده و اطفای حریق را تمرین کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: در دومین روز از این رزمایش و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در حال حرکت به سمت آب‌های بین‌المللی بوده و توسط دزدان دریایی ربوده شدند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH۳D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران" به‌عنوان یگان سر فرماندهی رزمایش، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای انجام عملیات آزادسازی به دو گروه متشکل از یگان‌های ایران و روسیه تقسیم کرد.

طحانی اضافه کرد: در ادامه، نیرو‌های عملیات ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و روسیه با فرود آمدن از هوا و همچنین نفوذ از سطح بر روی عرشه کشتی ربوده شده مستقر شدند و دزدان دریایی را دستگیر و سناریوی عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

تیراندازی شبانه به اهداف هوایی

در جریان رزمایش مرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، عملیات تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی انجام شد.

سخنگوی رزمایش گفت: در ادامه رزمایش مرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهمترین تمرین‌های دریایی به شمار می‌رود، با موفقیت انجام شد.

وی افزود: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی، مستلزم هماهنگی و دستورات جزء به جزء است و با توجه به تنوع پهپاد‌ها و ریزپرنده‌ها، این تمرین، طراحی و بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیرو‌های دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروی دریایی روسیه با موفقیت اجرا شد.

نظر شما