شناسهٔ خبر: 45741747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

وبینار مشترک معاونت‌های «فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با نمایندگان شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان PHD برگزار شد

وبینار مشترک معاونت‌های « فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با هدف بررسی مشکلات و مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور دکتر سیماسادات لاری و دکتر علی اکبر حقدوست معاونین وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت آموزشی این وزارتخانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا زنجان، نشست هم‌اندیشی مشترک مجازی میان معاونت‌های « فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با برخی از نمایندگان شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان PHD و همچنین تنی چند از  معاونان « آموزشی» و « فرهنگی و دانشجویی» دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف بررسی مشکلات صنفی و رفاهی و همچنین مطالبات دانشجویان مقطع دستیاری و PHD دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور دکتر سیماسادات لاری و دکتر علی اکبر حقدوست معاونین وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت آموزشی این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست مجازی، مهندس رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر بهزاد تدین معاون تسهیلات این صندوق و همچنین شماری از مدیران ارشد معاونت آموزشی از جمله دکتر  مصطفی قانعی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت حضور داشتند و حاضران در جلسه ضمن استماع سخنان برخی از نمایندگان و اعضای شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویانPHD به بررسی و پیگیری موضوعات معیشتی، صنفی و رفاهی این قشر پرداختند.

موضوع کاهش مدت کشیک دستیاران و اینترن‌ها در مراکز درمانی و بیمارستانی بخصوص در ایام کرونایی به دلیل فشارهای روانی ناشی از مشغله کاری، بررسی وضعیت پایون‌های آموزشی دستیاران و رزیدنت‌ها و پیگیری برای بهسازی و نوسازی این مراکز آموزشی ، لزوم رسیدگی مطالبات حقوقی و صنفی آنها از جمله وام دستیاری و بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی آنها ، بررسی پرونده‌های انضباطی دانشجویان دستیاری و همچنین بررسی موضوع پایش و غربالگری سالانه سلامت روان دانشجویان از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در این نشست بر لزوم تامین وام ودیعه مسکن برای دانشجویان مقاطع دستیاری و دکتری تخصصی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب طرح و یک الگوی تعیین شده و به ازای هر دستیار و رزیدنت خود، چند سالی است که سرمایه‌گذاری خوبی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت کرده است که در به دنبال این طرح خلاقانه و هدفمند، می‌تواند وام ودیعه مسکن با رقم مناسب به دستیاران خود اعطاء کند و این یک اتفاق خوب در زمینه تامین بسترهای رفاهی برای دانشجویان مقطع دستیاری و دکتری تخصصی است که پیشنهاد ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این است که باید بتوانیم از طریق این مدل والگوها، این وام‌ها را افزایش دهیم.

لزوم رسیدگی به وضعیت پاویون‌های آموزشی مراکز درمانی و بیمارستانها

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم رسیدگی به وضعیت پایون‌های آموزشی مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دکتر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و همکاران‌شان، با جدیت و پشتکار درصدد رسیدگی به مشکلات پاویون‌های آموزشی هستند چرا که این پاویون‌ها به لحاظ قدمت و بافت معماری، اوضاع خوبی ندارند و نیاز به بهسازی و بازسازی این مراکز آموزشی احساس می‌شود. خوشحال هستیم که دکتر حقدوست و مدیران ارشد معاونت آموزشی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توانستند مبالغ و اعتباراتی را برای بهسازی و تکمیل تجهیزات این پاویون‌های آموزشی کنار بگدارند تا انشالله بعد از بهسازی این مراکز آموزشی، بخشی از مشکلات دستیاران و رزیدنت‌ها، مرتفع شود. البته مبالغی به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این کار تزریق شده است.

دکتر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و همکاران‌شان، با جدیت و پشتکار درصدد رسیدگی به مشکلات پاویون‌های آموزشی هستند چرا که این پاویون‌ها به لحاظ قدمت و بافت معماری، اوضاع خوبی ندارند و نیاز به بهسازی و بازسازی این مراکز آموزشی احساس می‌شود.

دکتر لاری در خصوص وضعیت پاویون دستیاران که شکل مطلوبی ندارد، اظهار کرد : در خصوص وضعیت این پاویون‌ها در شورای معاونان، صحبت‌های متعددی مطرح شد مبنی بر این که این وضعیت نابسامان برخی از پاویون‌های آموزشی، در شأن دانشجویان و رزیدنت‌ها نیست؛ بر این اساس لیستی تهیه شد تا به هر دانشگاه مبلغی برای این مهم در نظر گرفته شود تا وضعیت بهسازی پاویون‌های دستیاران اختصاص داده شود؛ البته این عدد رقم بالایی نیست اما زمینه خوبی برای بهسازی در خصوص پاویون‌ها است.

وی، ضمن قدرشناسی از تلاش و مجاهدت دستیاران و رزیدنت‌ها بخصوص در یک سال اخیر و در مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: به دستیاران و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی می‌گویم که شما عزیز هستید و خدمات ارزشمندتان در جبهه سلامت بر هیچ کس پوشیده نیست و این اقدامات که در مسیر تامین رفاه و معیشت شما بزرگواران انجام می‌شود، در برابر زحمات و فداکاری‌های‌شما، ناچیز است. به هرحال همه ما در مجموعه وزارت بهداشت تا ابد قدردان زحمات و مجاهدت‌های شما هستیم. همچنین دکتر نمکی وزیر بهداشت نیز طی جلسات مختلف، تاکید زیادی بر تامین مسائل صنفی و رفاهی دستیاران کردند و خوشبختانه همه معاونان وزیر از جمله دکتر حقدوست معاون آموزشی و همچنین دکتر مصطفی قانعی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی این وزارتخانه، تمام تلاش‌شان این است که احساس خوب واتفاقات مبارکی در عرصه مسائل صنفی و معیشتی دستیاران و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پیش آید.

تلاش برای رسیدگی به پرونده‌های انضباطی دستیاران و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی

لاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم بررسی پرونده‌های انضباطی دستیاران و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی اشاره کرد و گفت: باید در زمینه بررسی مشکلات سلامت روان دستیاران، رزیدنت‌ها و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در بخش‌های مربوط به افسردگی، اضطراب، افت تحصیلی و...  بیشتر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: ما تا قبل از پایان عمر دولت تدبیر و امید، سه برنامه مهم و اساسی در قبال دانشجویان دستیاری و مقطع دکتری تخصصی داریم که باید در راستای رسیدن به آن تلاش کنیم که یکی از آنها موضوع « بیمه تکمیلی دستیاران» است که با توکل به خدا و تلاش همکاران، سعی خواهیم کرد آن را محقق کنیم تا همه دستیاران از بیمه تکمیلی برخوردار شوند.

این مقام مسؤول افزود: موضوع بعدی که از اهمیت خاصی برخوردار است موضوع پایش و غربالگری سالانه سلامت روان دانشجویان مقاطع دستیاری و دکترای تخصصی است است که باید تلاش کنیم با مشارکت و همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تلاش دبیرخانه شورای تخصصی، هر چه سریع‌تر به این مهم دست یابیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: سومین برنامه‌ در دست اجرا که برای دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی تدارک دیده‌ایم، اجرای طرح پژوهشی وضعیت رفاهی و ابعاد کیفیت زندگی دانشجویان مقاطع دستیاری و دکترای تخصصی است.

کرونا موجب شد فشارکاری زیادی که روی دستیاران است، دیده شود

سخنگوی وزارت بهداشت، دستیاران را سربازان خط مقدم جبهه سلامت دانست و بیان داشت : کرونا موجب شد فشار کاری زیادی که روی دستیاران است دیده شود؛ بر همین اساس پوشش بیمه سلامت را دنبال کردیم، بیمه سلامت در حال انجام است و بارها برای ثبت نام تمامی دستیاران برای پوشش این بیمه، پیامک ارسال شده است. برای پوشش بیمه سلامت نصف هزینه را وزارت بهداشت تقبل کرده و نیم دیگر را صندوق رفاه دانشجویان از طرف دانشجو پرداخت می‌کند و دانشجویان دستیاری باید بعد از فارغ التحصیلی این مبلغ را بازپرداخت کنند. اگر دانشجویی نیازی به وام ندارد، می‌تواند مبلغ ماهیانه ۵۸ هزار تومان صندوق رفاه دانشجوان را شخصا پرداخت کند. پوشش بیمه سلامت از مواردی است که وزیر بهداشت شخصا برای پوشش آن برای دستیاران تاکید کردند.

کرونا موجب شد فشار کاری زیادی که روی دستیاران است دیده شود؛ بر همین اساس پوشش بیمه سلامت را دنبال کردیم، بیمه سلامت در حال انجام است و بارها برای ثبت نام تمامی دستیاران برای پوشش این بیمه، پیامک ارسال شده است

وی تصریح کرد: کمک دیگری که وزیر بهداشت تاکید دارند و مسؤولان صندوق نیز برای آن تلاش کردند ایجاد ردیف وام دستیاری بود که از سه میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان و در ادامه با ۳۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی صندوق به ۶۰ میلیارد تومان رسید. این وام به صورت ۱۰ هزار وام ۱۵ میلیونی یا ۱۵ هزار وام ۱۰ میلیونی از آبان ماه جاری در اختیار دستیاران قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت کمبود خوابگاه‌های متاهلی را از دغدغه‌های مهم حوزه معاونت فرهنگی و  دانشجویی وزارت بهداشت دانست و افزود: متاسفانه وضعیت خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی به هیچ عنوان مناسب و زیبنده نیست، به نحوی که در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۸۰۰ واحد متاهلی وجود دارد که نیمی از این تعداد نیز تنها به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص دارد به شکلی که در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ مشهد، مشکل خوابگاه‌های متاهلی نه تنها حل نشده است بلکه تنها خوابگاه متاهلی این دانشگاه به دانشجویان مجرد واگذار شده است که نشان می‌دهد حمایت لازم در حوزه ازدواج جوانان در خصوص خوابگاه متاهلی آنچنان که باید شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته شاهد رشد ۲۰درصدی در بخش واحدهای خوابگاهی متاهلی بودیم ، گفت: اولویت ما در حال حاضر در حوزه خوابگاهی، ایجاد فضای خوابگاهی برای مجردان است زیرا دانشجویانی که از شهر خود به شهر دیگری برای تحصیل می‌آیند باید فضای مناسب جهت اسکان در اختیار داشته باشند، اما در این میان برای دانشجویان متاهل نیز تمرکز خود را بر افزایش وام ودیعه مسکن گذشته‌ایم.

لاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق دانشجویان دستیاری بیان داشت: حقوق کارورزان، اینترن‌ها و دستیاران حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، این روند البته کمی کند پیش‌ رفته است زیرا این موضوع زودتر از این از سوی وزیر بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در ادامه مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از برگزاری این وبینار مشترک بین دو معاونت آموزشی و همچنین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای حل و پیگیری مطالبات و مشکلات صنفی و معیشتی دانشجویان دستیاری و مقطع دکترای تخصصی گفت: قطعا برگزاری این نشست‌ها و تبادل افکار و هم‌اندیشی‌ها، می‌تواند منشاء خیر و برکات زیادی برای دستیاران و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی باشد. امیدوارم این جلسات به صورت مستمر و منظم برگزار شود تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در حوزه صنفی و رفاهی این قشر از دانشجویان باشیم.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نسبت به دانشجویان دستیاری نیز متعهد و احساس مسؤولیت می‌کند

وی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نه تنها دغدغه‌اش تامین رفاه و مسائل صنفی و معیشتی دانشجویان علوم پزشکی در مقطع پایه است، بلکه نسبت به دانشجویان دستیاری نیز احساس مسوولیت می کند و همواره درصدد فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تحقق بسترهای رفاهی برای این عزیزان است.

رحیمی گفت: بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف‌ ما در مقطع دستیاری، عزیزانی هستند که در سن بالای ۳۰ سال قرار دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهند قریب به اتفاق دستیاران، مجرد هستند، به همین دلیل در خصوص اعطای وام‌های ازدواج به این قشر زحمتکش، برنامه‌های خاصی تدارک دیده‌ایم و بنا داریم در راستای اعطای وام به این افراد، با رقم‌های بالاتر و بدون رعایت اولویت، اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی افزود: همچنین وام ودیعه مسکن برای تامین رفاه این عزیزان از اهمیت خاصی برخوردار است که خوشبختانه برای نخستین بار ردیفی برای تخصیص این وام، از منابع لازم، ایجاد شده است. البته تاکنون از منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مبالغی برای تامین وام ودیعه مسکن به دستیاران در نظر گرفته می‌شد که خوشبختانه آنها را محقق کردیم. همچنین در این مسیر، مذاکرات خوبی با کمیسیون‌های  «تلفیق»  و « بهداشت» انجام داده‌ایم که تلاش داریم عدد قابل توجهی را استخراج و صرف اعطای وام‌های ودیعه مسکن کنیم. البته برای عملیاتی شدن این اقدامات، لازم‌است طرح‌های مشترکی با دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا کنیم همانند الگویی که با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تامین منابع انجام دادیم که در سایه این طرح، بخشی از منابع اعطای وام را صندوق رفاه و بخشی را دانشگاه‌های علوم پزشکی متعهد می‌شوند. به هرحال امیدوارم بتوانیم با اجرای این طرح‌ها، رقم قابل توجهی به عنوان وام ودیعه مسکن در اختیار دانشجویان دستیاری و مقطع دکترای تخصصی قرار گیرند و قطعا این اتفاق مبارک می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات این قشر را بویژه در شهرهای بزرگ در زمینه تامین مسکن، مرتفع کند.

رحیمی با توضیح الگویی که به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه وام ودیعه مسکن دانشجویان دستیاری‏ پرداخت می‌شود، گفت: بر اساس این الگو، مبلغی را دانشگاه و  به همان میزان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اختصاص می‌دهد و از این محل به دانشجوی متأهلی که دانشگاه معرفی خواهد کرد وام داده خواهد شد. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این چند سال که این تفاهم‌نامه بسته شده است مشکل خوابگاه متاهلی را رفع شده است و این پول به صورت شناور در حال چرخش است.

۶۷ طرح عمرانی و خوابگاهی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در دست اقدام است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به خوابگاه‌های نیمه کاره دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بخشی از تعهد صندوق رفاه در قبال پروژه‌های نیمه کاره خوابگاهی است. ۶۷ طرح نیمه کاره عمرانی در زمینه احداث خوابگاه‌های دانشجویی در شهرهای مختلف وجود دارد که در حال حاضر از این تعداد، ۴۵ خوابگاه دانشجویی در قالب استفاده از تبصره ۹ بودجه و تفاهم با بانک‌های چهارگانه طرف قرارداد، از طریق تامین وام در حال تکمیل است که در این راستا سود و کارمزد این وام‌ها را صندوق رفاه دانشجویان تامین می‌کند و بخشی از هزینه‌ها برعهده دانشکده یا دانشگاه‌های علوم پزشکی است. به هرحال این نوید را باید بدهم که حرکت رو به رشدی در مسیر احداث خوابگاه‌های نیمه کاره در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفته است که بخشی از این خوابگاه‌ها مربوط به دانشجویان متاهل است.

وی همچنین به موضوع ضرورت بهسازی و نوسازی پاویون‌های آموزشی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: پایون‌های آموزشی، همانند خوابگاه‌های دانشجویی، جزو لاینفک رفاه دانشجویان به شمار می‌روند و باید همانقدر که نسبت به احداث و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی تلاش می‌کنیم، نسبت به بهسازی و نوسازی این مراکز آموزشی نیز تلاش کرد چرا که پاویون‌های آموزشی که در جوار بیمارستانها و مراکز درمانی قرار دارند، محلی برای کسب علم و دانش رزیدنت‌ها، دستیاران و دانشجویان مقطع دکترای تخصصی هستند.امیدوارم بتوانیم با بررسی‌های بیشتر و اجرای طرح مشترک با مدیران «معاونت آموزشی» و همچنین « معاونت فرهنگی و دانشجویی» وزارت بهداشت و نیز دانشگاه‌های مورد نظر، منابع لازم را برای تامین بهسازی و نوسازی این پاویون‌های آموزشی فراهم کنیم که البته می‌توان در این مسیر در قالب تفاهمنامه سه جانبه اقدامات لازم را انجام داد.

اهمیت وجودی شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی قانونی و مشروع 

همچنین در ادامه این نشست، مهندس خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به اهمیت وجودی شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی قانونی و مشروع در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه‌های شورای صنفی دانشجویان پایه علوم پزشکی و همچنین دانشجویان مقطع دستیاری جداگانه و مجزا هستند که امیدوارم در همه دانشگاه‌ها، تعامل خوب و هدفمندی میان مدیران و اعضای شورای صنفی وجود داشته باشد و در خیلی از امور اجرایی، از دانش و تجربه اعضای شورای صنفی استفاده‌های مطلوبی صورت گیرد. متاسفانه شاید در برخی از دانشگاه‌ها، به ابعاد وجودی شورای صنفی توجهی نمی‌شود که به نظر می‌رسد باید در این زمینه تجدید نظر شود. قطعا سپردن مسؤولیت و امور اجرایی بخش‌های مختلف دانشگاه به جوانان و اعضای شورای صنفی، می‌تواند در حل مشکلات موثر و سازگار باشد.

وی از شورای صنفی به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد کرد و گفت: شوراهای صنفی در سطح دانشگاه‌ها، تنها نهادهایی هستند که با انتخابات دانشجویان و رای گیری گزینش می‌شوند و اعضای شوراهای صنفی که درحقیقت معتمد و نماینده دانشجویان هستند، رسالت خطیری در پیگیری احقاق حقوق و مطالبات دانشجویی دارند و از این نظر، اهمیت فعالیت این شوراها در دانشگاه‌ها برهیچ کس پوشیده نیست.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده است، گفت: رسالت همه دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

خدابنده لو  با اشاره به اینکه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه‌ها و در مسیر انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده‌ها و بهره‌های سیاسی ببرند، اظهار کرد: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری کنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می‌گردد.باید تلاش کرد صرفا در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حرکت کنیم. شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده‌اند و اکنون داشنجویان زیادی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی عضو این نهاد دانشجویی هستند و در مسیر تحقق نیازها، خواسته‌ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان، تلاش می‌کنند.

در ابتدای این نشست، دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن خیرمقدم به واسطه حضور دکتر لاری معاون وزیر بهداشت و مدیران ارشد این معاونت در نشست مجازی با برخی از نمایندگان اعضای شورای صنفی دستیاری و مقطع دکترای تخصصی و همچنین برخی از معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: قطعا برگزاری این نشست که در ایام شیوع کرونا در قالب وبینار مجازی برگزار می‌شود و شنیدن نقطه نظرات و مشکلات اعضای شورای صنفی، می‌تواند ابهامات و نیازهای قشر دانشجویی را شناسایی و برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه از آغاز تصدی مسؤولیت دکتر لاری به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تعامل خوبی بین «معاونت آموزشی» و «معاونت فرهنگی و دانشجویی» ایجاد شده است و خوشحال هستیم  برگزاری نشست‌های مشترک میان این دو معاونت منجر به اتفاقات خوب در زمینه تامین رفاه دانشجویان علوم پزشکی شده است و امیدوارم این گونه نشست‌ها که هدفش پیگیری احقاق حقوق، مطالبات و نیازهای صنفی و معیشتی اقشار دانشجو و همچنین دستیاران و رزیدنت‌ها است، تداوم داشته باشد.

نظر شما