شناسهٔ خبر: 45724201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حسینی:

دولت در راستای رفع اصلاح بودجه قدم برداشته است

یک عضو کمیسیون برنامه،بودجه با بیان اینکه دولت درراستای رفع الاح بودجه قدم برداشته،گفت: اصلاحیه ارائه شده بسیاری از ابهامات در لایحه بودجه را برطرف کرده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید شمس الدین حسینی درادامه جلسه  علنی امروز سه شنبه (27بهمن)مجلس شورای اسلامی  در موافقت با کلیات این لایحه گفت: دولت برخلاف رویه اول که ابهامات بسیاری را در بودجه برای نمایندگان ایجاد کرده بود، پذیرفت که باید اصلاحیه بدهد و این اصلاحیه ارائه شده قدم خوبی از جانب دولت است.باید پذیرفت که تایید کلیات به معنای تایید جزئیات نیست، بنابراین باید در وهله اول کلیات مورد تایید قرار گیرد تا بتوان با دقت جزئیات را مورد بررسی قرار داد.

این عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در اصلاحیه ارائه شده بسیاری از ابهامات لایحه را برطرف کرده است بدین معنا که در بیان عبارات و اصطلاحات دقت نظر صورت گرفته که این اقدام دولت قابل تقدیر است.دولت  در جهت رفع اصلاحات قدم برداشته، چرا که در لایحه تقدیمی دولت، ابهامات و سوالات بسیاری برای نمایندگان ایجاد شده بود و همین ابهامات و سوالات بود که باعث شد نمایندگان آن را رد کنند، لذا اصلاحیه ارائه شده بسیاری از ابهامات را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار نمی تواند طی یک سال انجام شود گفت: این اتفاق باید در طول 4 سال آینده مورد بررسی قرار گرفته تا عملیاتی شود.

همچنین علی بابایی کارنامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ،گفت: دولت میزان فروش نفت را واقعی کرده است و صرفه جویی در جداول بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان را پذیرفته است. همچنین برای حقوق و دستمزد چهارچوب و سقف مناسبی در نظر گرفته است.کاهش انتشار اوراق مشارکت از جمله خواسته های مخالفین بودجه بود که در اصلاحیه 50 هزارمیلیارد تومان انتشار اوراق کاهش یافته است از سوی دیگر در بودجه درآمدهای پایدار و ثابت لحاظ شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از دستورهای مقام معظم رهبری به مجلس و دولت افزایش سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت بوده است. در اصلاحیه دولت سهم صندوق از فروش یک میلیون بشکه20 درصد و بالاتر از آن 38 درصد لحاظ شد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید کشور را عاقلانه عدالت کنند گفت: دولت پذیرفته است مطالبات کارگران را همانطور که کمیسیون تلفیق در نظر گرفته انجام دهد از این رو تاکید دارم این بند به طور صد درصدی تحقق یابد.

همچنین مهرداد گودرزوند چگینی در موافقت با اصلاحیه بودجه گفت: بودجه کشور سند هدایت گر و ریل گذار یکسال آینده کشور به شمار می آید و این بودجه از اهمیت بسزایی برخوردار است.اگر به لایحه اصلاحی از جانب دولت توجه شود درمی یابیم که اشتراکات خوبی با اصلاحات گزارش کمیسیون تلفیق دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دراین اصلاحیه شاهد کاهش نسبی هزینه ها تا 40میلیارد تومان هستیم .در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی نیز رقم برداشت از 75 به 36 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده است و این موارد از نکات مثبت لایحه اصلاحی است.

وی گفت: واقعی کردن درآمدهای مالیاتی  و توجه به شفاف سازی را از جمله نکات مثبت لایحه بودجه عنوان کرد.

پایان پیام/33

نظر شما