شناسهٔ خبر: 45702026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سازمان صمت اردبیل:

عرضه مرغ به قیمت مصوب لازم الاجرا است/ هرگونه افزایش قیمت باید از سوی جهاد کشاورزی پیگیری شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اردبیل با تاکید بر اینکه تا زمان ابلاغ مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا, یوسف شهباززاده عنوان کرد:  به منظور حمایت از مصرف کنندگان وجلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت مرغ ، اکیپی متشکل از بازرسان سازمان صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی جهت نظارت مستمر بر مرغداری ها و توزیع کنندگان و عمده فروشان مرغ زنده تشکیل شده تا با متخلفان برخورد قانونی صورت ‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان افزود: زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را اعلام می‌کند، این قیمت لازم الاجرا است لذا وظیفه بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت, نظارت بر قیمت ستاد تنظیم بازار است که این کار هم درحال انجام است و چنانچه قیمت مرغ افزایش یابد، علت افزایش آن باید از جهاد کشاورزی و سامانه بازارگاه پیگیری شود.

وی با یادآوری اینکه تامین مرغ تا مراکز عمده فروشی در استان برعهده سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان باید بر سطح تولید و واقعی کردن قیمت عرضه مرغ زنده نظارت کنند تا ، ابتدا بحث تامین مرغ اتفاق بیفتد و درمرحله بعدی بازرسین سازمان صمت بتوانند بر اجرای قیمت های مصوب نظارت بهینه را داشته باشند.

یوسف شهباززاده از بازرسی 405 واحد صنفی مرغ فروشی در سطح شهرستان اردبیل و تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعداد 81  پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال طی ۳ ماهه سالجاری در مرکزاستان خبر داد و گفت: پرونده این واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ گرم به دلیل گرانفروشی و عدم درج قیمت جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

نظر شما