شناسهٔ خبر: 4569822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس جمهور از منطقه آزاد انزلی بازدید می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور تا دقایقی دیگر در دومین روز از سفر خود به استان گیلان از منطقه آزاد انزلی بازدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام حسن روحانی در دومین روز از سفر خود به استان گیلان از منطقه آزاد انزلی بازدید می‌کند. رئیس جمهور ابتدا از تقاطع غیر همسطح انزلی بازدید می کند، این تقاطع به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح گیلان از نوع شبدری با طول مسیر اصلی روگذر یک هزار و 385 متر در یک و نیم کیلومتر، محور چهار خطه حسن رود به زیباکنار در حال اجرا است. با توجه به روند روبه رشد تردد گردشگران در مسیرهای منطقه، پروژه مزبور به منظور افزایش سطح ایمنی، سهولت و تسریع در مسیرهای دسترسی، ساماندهی حمل و نقل باری- مسافری، مدیریت مسیرهای ارتباطی مورد نیاز مسیر چهارخطه حسن رود به زیباکنار، هدایت ترافیک مسیر ریلی – جاده ای قزوین رشت به بندرگاه در حال احداث کاسپین و تأمین تمامی نیازهای ترافیکی سالهای آینده احداث شده است.

حجت الاسلام روحانی سپس به مجتمع بندری کاسپین رفته و از این مکان بازدید می‌کند. این بندر بزرگترین بندر ایران در دریای خزر است که احداث آن از سال ۸۸ آغاز شد و در سال ۹۱ عملیات احداث آن راکد ماند و از نیمه دوم سال ۹۲ مجددا عملیات اجرایی آن آغاز گردید. امکان اتصال به شبکه‌ ریلی کشور، ظرفیت و شمار فراوان اسکله‌ها و حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به بنادر حاشیه خزر در کنار داشتن بزرگترین پس کرانه در بنادر شمال کشور از ویژگی‌های مهم این پروژه  است. این بندر دارای ۲ موج شکن است که موج شکن شرقی دارای ۲۶۶۲ متر طول و موج شکن غربی ۲۴۳۵ متر طول دارد و در مجموع پیشرفت فیزیکی آن ۵۵ درصد است.

بندر کاسپین با پس کرانه ۳۰۰ هزار هکتار دارای ۲۲ پست اسکله است که در فاز نخست پنج پست آن اجرایی می شود.

رئس جمهور پس از این بازدیدها و ارائه گزارش پروژه ها توسط مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران به تشریح دیدگاه های دولت در این خصوصو می پردازد.

حجت الاسلام روحانی، پس از بازدید از منطقه آزاد انزلی در جلسه شورای اداری شرکت کرده و نشست خبری با اصحاب رسانه استان پایان بخش پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در گیلان است.

گفتنی است، رئیس جمهور صبح روز گذشته بااستقبال مسئولان استان وارد رشت شده و مورد استقبال پرشور و گرم گیلانیان ولایتمدار قرار گرفت. سپس در جمع مردم در ورزشگاه عضدی به سخنرانی پرداخته و شرکت در نشست علما، ایثارگران و برگزیدگان و جلسه سرمایه گذاری و کارآفرینی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روز اول سفر به استان گیلان بود.

پایان پیام/

نظر شما