شناسهٔ خبر: 45698039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش بیماران بستری زنگ خطر موج جدید کرونا در اصفهان است

غلامی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم که باید به صورت ویژه مراقب باشیم و خطر را جدی بگیریم.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۷:۱۷
کد خبر ۷۶۶۵۹۶۶
دانلود PDF

غلامی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم که باید به صورت ویژه مراقب باشیم و خطر را جدی بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان دیروز در حاشیه برگزاری هفتادمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در این جلسه ، گزارش‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مطرح شد که حاکی از توقف روند نزولی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و تغییر روند به وضعیت منفی بود.

او ادامه داد: زنگ خطر وضعیت زرد ویروس کرونای انگلیسی در کشور و استان به صدا درآمده است، زیرا این ویروس هم سرعت انتقال و هم شتاب کشندگی بیشتری دارد.

غلامی گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم و لذا باید به صورت ویژه مراقب باشیم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: از همین‌رو در جلسه ستاد استانی بر استمرار طرح مشترک سپاه، بسیج و بهداشت استان با عنوان طرح سلیمانی در خصوص غربالگری، شناسایی، آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت حافظان سلامت تاکید شد.

او ادامه داد: همچنین محدودیت‌های طرح جامع هوشمند متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید به همه شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و محدودیت‌های تردد، اجتماعات و فعالیت‌ها براساس این طرح اجرا خواهد شد.

غلامی اظهار کرد: متاسفانه ۲ شهرستان نطنز و اردستان در روز‌های اخیر با وضعیت نارنجی مواجه شده‌اند و لذا همه تردد‌ها به اردستان و نطنز اعم از ترد‌های بومی و غیربومی کنترل می‌شود.

او اضافه کرد: از کلیه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم از سفر به ۲شهرستان نظنز و اردستان و همچنین سفر به استان‌های جنوبی و شمالی ازجمله خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران که دارای شهر‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، خودداری کنند.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه ستاد خدمات سفر‌های نوروزی امسال شعار سفر‌های ایمن و هوشمند را مطرح کرده است، افزود: در صورتی که در ایام نوروز شرایط استان در وضعیت زرد و آبی بماند پذیرش مسافر متناسب با شعار ستاد خدمات سفر‌های نوروزی و به شرط رزرو هتل و اماکن دارای گواهی ایمنی و با توجه به رعایت ظرفیت‌ها انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: امسال پذیرش مسافر در هر شرایطی در قالب خانه‌های استیجاری، کمپ‌ها و مدارس امکان‌پذیر نیست و تنها مدارسی که از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار باشند و گواهی ایمن را از بهداشت و درمان استان دریافت کرده باشند، می‌توانند جذب مسافر داشته باشند.

غلامی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص ماه رجب و برگزاری نماز‌های جمعه، گفت: این طرح‌ها به منظور تایید و تصویب به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه و درصورت تایید این ستاد ابلاغ خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری برخی مراسم جشن و شادی در ماه‌های پیش‌رو، خاطر نشان کرد: در صورت تخلف تالار‌ها و اماکن از مجوز‌ها بر اساس طرح جامع هوشمند با متخلفان برخورد و اماکن متخلف پلمب و جریمه خواهند شد و نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز در این ایام تشدید می‌شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: در خصوص تردد‌ها و صدور مجوز‌هایی که پیش از این توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شد و قرار بود نیروی انتظامی صادر کننده این مجوز‌ها شود، نیز مقرر شد طی جلسه‌ای مشترک بین فرمانداری و نیروی انتظامی مساله بررسی و مجوز‌های جدید با شکل جدید و مشخص شدن مبدا، مقصد، مدت سفر بر اساس کد ملی و شماره گواهی‌نامه راننده صادر شود و پس از گذشت مدت اعتبار منقضی شود.

او یادآور شد: در حال حاضر استان دارای ۲ شهرستان نارنجی، ۸ شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان آبی است که در شهر اصفهان با توجه به اینکه در وضعیت زرد قرار دارد، همه محدودیت‌های وضعیت زرد متناسب با طرح جامع هوشمند اعمال می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما