شناسهٔ خبر: 45681476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تشریح نحوه غربالگری بیماری‌های مزمن بازنشستگان تامین اجتماعی

در دیدار مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین با رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، نحوه غربالگری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیماری‌های فشار خون، دیابت و چربی خون تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد صادق بابایی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت مستمری بگیران و بازنشستگان کهنسال سازمان تامین اجتماعی رو به افزایش است، در این طرح برای شناسایی مستمری بگیران و بازنشستگان سالمند که دارای بیماری‌های مزمنی مانند فشارخون، چربی خون و دیابت هستند و از آن‌ها اطلاعی ندارند، اقدام شده و نسبت به کنترل این بیماری‌ها پیگیری لازم انجام و در صورت لزوم ارجاع به متخصص را در دستور کار قرار می‌گیرد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین در بیان جزئیات این طرح افزود: ابتدا بازنشستگان بر اساس شرایط سنی و شاخص‌های تعیین شده توسط کانون‌های بازنشستگان معرفی می‌شوند و پس از آن پذیرش درمانگاه ضمن تماس با بازنشستگان و دعوت جهت حضور آن‌ها در درمانگاه جهت تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات درمانی آنان اقدام می‌نماید. 

وی ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات، ویزیت کامل غربالگری بازنشستگان از نظر بیماری‌های مزمن و گرفتن شرح حال کامل بازنشستگان آغاز و آزمایشات لازم در این خصوص انجام می‌شود و اگر افراد در این زمینه دچار مشکل باشند، آزمایشات تکمیلی توسط پزشک مجدداً انجام شده و مستمری بگیران و بیمه‌شدگان سالمندی که مشکلی نداشته باشند هر شش ماه یکبار نسبت به انجام آزمایشات اقدام می‌کنند. 

بابایی گفت: این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در درمانگاه شهید بهشتی جهت بیمه شدگان سالمند این درمانگاه عملیاتی خواهد شد و پس از موفقیت این طرح در کل مراکز درمانگاهی به اجرا درخواهد آمد.

نظر شما