شناسهٔ خبر: 45680830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی سه شنبه وارد کشور می‌شود/ افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه شنبه از آغاز بارش برف و باران در استان های واقع در شمال غرب و غرب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده  که پیامد آن افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

سامانه بارشی سه شنبه وارد کشور می‌شود که مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و به تدریج دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند. روز چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی، بارش باران و رعد و برق آغاز می‌شود که بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر، به شکل برف است.
 
روز پنجشنبه، بارش‌ها علاوه مناطق یاد شده، شمال‌شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد و شدت بارش‌ها را روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب کشور، دامنه‌های زاگری مرکزی و البرز مرکزی، خواهیم داشت.
 
 روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و مناطق جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در مناطقی از استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین طی این مدت وزش باد گرم جنوبی را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت که این شرایط سبب ذوب برف خواهد شد و احتمال وقوع بهمن برای این مناطق وجود دارد.
 
روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. آب‌های خلیج‌فارس از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است و آب‌های دریای‌خزر روزهای پنجشنبه و جمعه این شرایط را خواهند داشت.
 
آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.
 
 
وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور
 
صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، اظهار کرد: از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و طی روز سه‌شنبه در برخی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، به‌تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی فعال خواهد بود.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه این سامانه تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش باران و وقوع رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور متاثر از این سامانه بارشی خواهد شد، اظهارکرد: شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: در برخی نقاط استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌رو ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز مرکزی دور از انتظار نیست همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و در نواحی مرکزی و شرقی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما