شناسهٔ خبر: 45668533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیش از 5هزارهکتار از مزارع کلزای استان قزوین پایش می‌شوند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طرح مدیریت کاهش خسارات احتمالی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح پنج هزار و ۴۸۴هکتار از مزارع کلزا استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت مدیریت مزارع و کنترل به موقع آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، ستاد پایش مزارع در سطح سازمان، شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی تشکیل شده تا با بازدیدهای دقیق و توصیه‌های فنی برای کنترل و مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه بهینه مزارع و آبیاری بتوان تولید و عملکرد مزارع را افزایش داد.

او اظهار کرد: گروه پایش مزارع با بازدیدهای مستمر روزانه و هفتگی مسائل و مشکلات موجود مربوط به زراعت کلزا و همچنین گندم و جو را بررسی و به ستاد پایش سازمان جهادکشاورزی جهت اقدام به موقع  منعکس می‌کنند.

بنیادی افزود: طی ‌چند روز گذشته باتوجه به اعتبارات تخصیصی مجری طرح دانه‌های روغنی کشور، سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی‌های انجام شده سه هزار و ۴۰۰کیلوگرم انواع کودهای ریزمغذی را خریداری کرد تا در مراحل مختلف رشدی مزارع کشاورزی بصورت رایگان در بین کشاورزان توزیع کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۲۹هزار و ۳۶۶کیلوگرم انواع بذرهای هیبرید و آزاد گرده‌افشان (OP) تولید داخل و وارداتی مانند نپتون، هیدورمل، آرشیتکت، آنجلیکو، آنیستون، رهان، گارو، ماراتن، دیفیوژن، اکاپی، نیما و گابریلا در اختیار کشاورزان کلزا کار استان قرار گرفته و در سطح مزارع کشت شده است. ‍

48

برچسب‌ها:

نظر شما