شناسهٔ خبر: 45664804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم آمریکا ترامپ را بدترین رئیس جمهور معرفی کردند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که ۴۶ درصد مردم آمریکا دونالد ترامپ را بدترین رئیس جمهوری تاریخ این کشور معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی شرکت یوگاو و روزنامه اکونومیست نشان داد که فقط ۱۳ درصد از مردم آمریکا ترامپ را به عنوان بهترین رئیس جمهوری عنوان کردند.

این نظرسنجی، همچنین حکایت از آن دارد که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به عنوان بهترین و ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهور معرفی شده اند.

اوباما با کسب ۱۸ درصد بیشتر از آرا محبوبیت بیشتری را در مقایسه با آبراهام لینکلن رئیس جمهوری اسبق آمریکا کسب کرد.

اما از نظر بدترین رئیسان جمهوری در آمریکا، ابتدا ترامپ با بالاترین درصد آرا (۴۶ درصد) در رتبه نخست  و اوباما با ۲۴ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

ترامپ با کسب پایین ترین شاخص محبوبیت به ریاست جمهوری اش پایان داد و کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ بعد از ماه ها تلاش در اشاعه تئوری های توطئه درباره انتخابات و استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام تشویق به خشونت در حمله به کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) به عنوان بدترین رئیس جمهوری معرفی شد.

نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد که ۴۳ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ مسوول شورش و حمله به کنگره است و ۴۷ درصد می گویند سنا باید رای به محکومیت او بدهد.

۵۳ درصد رای دهندگان بر این باورند که ترامپ نباید اجازه داشته باشد دوباره برای دستیابی به قدرت ریاست جمهوری رقابت کند، اما این اتفاق فقط زمانی رخ خواهد داد که که دو -سوم اعضای کنگره رای به محکومیت او بدهند.

هر چند برخی از جمهوریخواهان از این امر استقبال کرده اند اما سنا برای محکومیت او به رای ۱۷ نفر از جمهوریخواهان و رویکردنی آنها از رهبر سابق حزب شان نیاز دارد.

ترامپ اکنون در تفریحگاه خود در مارائه لاگو بسر می برد و همزمان سنا محاکمه او را آغاز کرده است. . اوباما به تازگی اعلام کرد مرکز ریاست جمهوری خود را در شیکاگو بازگشایی خواهد کرد.

نظرسنجی یوگاو و اکونومیست ، در میان یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۶ تا ۹ فوریه (۲۱-۱۸ بهمن) با ضریب خطای مثبت و منفی ۳ درصد انجام شده است.

پس از حادثه ۱۷ دی‌ماه که با یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا رخ داد و منجر به کشته شدن دست کم پنج تن و زخمی شدن ده ها نفر شد، مقامات محلی خواستار حضور نیروهای گارد ملی تا روز تخلیف رئیس جمهوری جدید شدند که بر این اساس، بیش از ۲۵ هزار نفر از نیروهای گارد ملی و پلیس ایالت‌های همجوار، واشنگتن دی سی را به پایگاه نظامی حتی بیشتر از افغانستان و عراق تبدیل کرد.

با این وجود، ترس از ادامه شورش، همزمان با استیضاح ترامپ که نخستین استیضاح یک رئیس جمهوری پس از پایان دوره کاریش  در آمریکا است، باعث شده که جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کند، ۶ هزار و ۶۱ نفر از نیروهای گارد ملی برای محافظت از کنگره همچنان باقی خواهند ماند.

ترامپ تنها رئیس جمهوری است که در مدت چهار سال برای ۲ بار در مجلس نمایندگان استیضاح شد.

نظر شما